SHO niet blij met strijdlustig Heerjansdam.

SHO 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse C

13 februari 2016 14:30

Wagenaar, V.M.

Opstelling Heerjansdam 1

SHO niet blij met strijdlustig Heerjansdam.

Heerjansdam verraste SHO in eigen huis door, in Oud-Beijerland, met 1-2 te winnen. In een wedstrijd waarin de thuisclub wat verzorgder speelden dan de Dammers (al hadden die ook goede momenten) maar dus niet opgewassen was tegen de collectief sterk en strijdende ploeg van trainer Fop Gouman. Bovendien werkte Heerjansdam ook nog eens een snel opgelopen achterstand (1-0, 13e minuut) van Mark Vosselman weg.

Heerjansdam kwam verrassend snel weer langszij door Sharog Suzani, die in de 19e minuut een hoekschop nam. Keeper Donovan Levestone liet, onder druk van Jelmer Nugteren, de scherpe hoekschop van Suzani los en verdween zo in het doel: 1-1. Tien minuten later liet Heerjansdam zich bijna verrassen. Nadat het zelf een hoekschop nam kwam SHO in balbezit en uit de daarop volgende counter ontstond een 3 tegen 2 situatie. Keeper Sander Schreuder was attent en pakte de schuiver van Rohaindrick Hooi.

Nadat voor SHO Roy Fernandes net over het doel van Schreuder had geschoten werd het een paar minuten voor de rust 1-2. De opkomende Gert Jan Plaizier pakte op rechts veel meters en de voorzet op maat werd door Nugteren hard (via Levestone) tegen het net gekopt.

Vol vertrouwen startte Heerjansdam aan de tweede helft. Na een hoekschop van Suzani kon Rafiek Casteleins net niet bij de bal, Nugteren had pech dat (na een schitterende actie) zijn schot door Cees Nobel van de doellijn werd gekopt en Casteleins zag (na een lage voorzet van Roel Peterse) zijn schot net voor de doellijn geblokt worden.

Met nog een half uur te spelen probeerde de ploeg van trainer Richard Middelkoop een dreigende nederlaag te voorkomen. Kennith Klaverweide schoot van afstand over, Hooi schoot in de handen van Schreuder, die twintig minuten voor tijd schitterend Giovanni Klaverweide van een doelpunt af hield. Daarna verdween langzaam het geloof in een goed resultaat bij SHO, dat geluk had dat na een counter (ingeleid door Rob Plaizier) de goede eindpass ontbrak.

Er was nog een schrikmoment bij alles wat Heerjansdam was toen Jeroen Sep vlak voor tijd scoorde. Zijn goal werd wegens buitenspel afgekeurd, zonder protesten van de Oud-Beijerlanders, die gelaten de nederlaag incasseerden. Al kostte dat wel veel moeite bij sommige supporters op de tribune.

Scheidsrechter Wagenaar trok geel voor (K) Klaverweide (SHO)