Heerjansdam niet tevreden met gelijkspel.

Pelikaan 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse C

20 februari 2016 14:30

Yren, E.D.E. van

Opstelling

Heerjansdam niet tevreden met gelijkspel.

De wedstrijd Heerjansdam-Pelikaan eindigde onbeslist in een 1-1 gelijkspel en daar was men bij de thuisclub niet blij mee, want er had meer ingezeten. En dat het niet meer werd dan dat ene puntje, lag mede aan de jonge Pelikaan-keeper Cas Hagman (17) die een paar keer goed ingreep. Toen de Dammers na de rust op achterstand kwamen, moesten alle zeilen bijgezet worden om een nederlaag te voorkomen.

Voor de rust trok Heerjansdam langzaam het initiatief naar zich toe, Sharog Susani (goed op dreef) schoot net naast het doel, Jelmer Nugteren dwong keeper Hagman tot een goede redding na een schuiver in de beneden hoek. Daar tussendoor konden “De Peli’s” een voorzet van Randy Kroos bij de tweede paal niet afronden. De beste kans voor de rust kreeg Vincent Francke, die na een steekbal alleen voor Hagman op dook. De doelman redde met een goede reflex. Tot ontzetting van alles wat Heerjansdam was.

Daarna kopten Mike Sloof en David van der Linden naast, na twee hoekschoppen van Susani, die het zelf (ook zonder succes) van afstand probeerde met een vrije trap. Na de rust zocht Pelikaan wat meer de speelhelft van Heerjansdam op en scoorde prompt 0-1, toen in de 54e minuut Larry Overgaauw na een hoekschop raak schoot.

Een handvol minuten later had van der Linden pech toen zijn inzet (na een vrij trap van Thomas Oomsen) bij de tweede paal met wat geluk door Hagman gestopt werd. Pelikaan werd gevaarlijk door Jordy van Buren, die na een counter keeper Sander Schreuder niet verraste met zijn (slappe) schot.

Met nog twintig minuten te spelen scoorde Susani de verdiende gelijkmaker, na een fraai uitgevoerde vrij trap (waarvan een toeschouwer na afloop zei dat zoiets niet bij deze wedstrijd paste) Richard Clement speelde Rafiek Casteleins in en die kaatste op de doorgelopen Susani, die vervolgens Hegman kansloos liet: 1-1. Heerjansdam probeerde het in de slotfase nog twee keer van afstand om alsnog de winst te pakken. Francke schoot van rechts naar binnenkomend, verrassend, rakelings langs de kruising en Susani zag zijn schot door Hegman onder de lat vandaan getikt worden.

Verrassend kort was ook de blessuretijd die (invaller) scheidsrechter v.d. Ketterij bij trok (1 minuut) Want na een vijftal wissels, wat blessurebehandelingen en een onderbreking toen de arbiter op zijn gemak naar de kleedkamer stapte omdat hij zijn pen vergeten was, hadden er wel wat minuten meer bijgeteld kunnen worden.

Scheidsrechter v/d. Ketterij trok geel voor: Sloof, Oomsen (Heerjansdam) en den Boer (Pelikaan) Scoreverloop: 0-1 (54) Overgaauw,  1-1 (71) Susani.