Ruime nederlaag Heerjansdam bij Zuidland.

Zuidland 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse C

5 maart 2016 14:30

Wijk, D. van

Opstelling Heerjansdam 1

Ruime nederlaag Heerjansdam bij Zuidland.

Heerjansdam kreeg in de uitwedstrijd tegen Zuidland een flinke dreun te verwerken, want de 4-1 nederlaag kwam keihard aan. En wat al meer gebeurde deze competitie (ook tegen Zuidland) is dat de ploeg van trainer Fop Gouman op voorsprong had moeten komen en twee minuten later achter kwam te staan. Na de rust, toen Heerjansdam ruimte weg moest geven, moest het ‘blij’ zijn dat het maar bij 4-1 bleef, want keeper Sander Schreuder redde nog een keer of vier goed en voorkwam daarmee een nog grotere nederlaag.

Hoewel Martijn Terlouw in de beginfase op de lat kopte, startte Heerjansdam goed en in de 21e minuut zette Sharog Susani Roel Peterse alleen voor keeper Kevin de Kok die de bal via zijn lichaam naast het doel zag gaan. Twee minuten later scoorde de opgekomen rechtervleugelverdediger Robert Michilsen 1-0. Toen het ruim tien minuten later (ongelukkig) 2-0 werd (Mike Sloof raakte de bal het laatst na een kopduel met Frank Molendijk) stond wel vast dat het lastig zou worden om nog een goed resultaat te halen in deze wedstrijd. Zeker toen op slag van rust Peterse verzuimd had de aansluittreffer binnen te koppen.

Heerjansdam moest na de rust meer risico gaan nemen en dat was een kolfje naar de hand van de linkerspits van Zuidland, Murat Gök (snel en balvaardig) Bij Heerjansdam moest keeper Sander Schreuder regelmatig handelend optreden, maar hij werd toch nog twee keer geklopt.

De doelman moest al snel Robin van Buuren van een doelpunt afhouden en een kwartier later schoot Gök (na een prima actie) rakelings naast het doel van de keeper. Die twee minuten wel geklopt werd door de aanvaller: 3-0.

Heerjansdam kreeg weer een sprankje hoop toen keeper de Kok (bij een hoekschop) Peterse aantikte in het stafschopgebied en de toegekende penalty door Thomas Oomsen beheerst werd benut: 3-1. Het was valse hoop, want het meeste werk kreeg Heerjansdam-keeper Schreuder, die Gök voorlangs zag schieten en wat later knap redde toen de aanvaller voor hem opdook. Hij zat ook invaller Breuklin Almeida dwars, voordat dezelfde speler toch scoorde, na voorbereidend werk van Gök: 4-1.

Scheidsrechter van Wijk trok geel voor v/d. Steen (Zuidland) Scoreverloop: 1-0 (23) Michilsen, 2-0 (35) Sloof, e.d.  3-0 (62) Gök,  3-1 (66) Oomsen, pen. 4-1 (88) Almeida.