Heerjansdam pakt op wilskracht punt in Zeeland.

Kloetinge 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse C

2 april 2016 14:30

Wattel, B.

Opstelling Heerjansdam 1

Heerjansdam pakt op wilskracht punt in Zeeland.

Een erg slechte wedstrijd, waarin Heerjansdam (uit tegen Kloetinge) heel hard moest werken om een punt uit het vuur te slepen: 0-0. De thuisclub was niet veel beter, al zullen ze in Goes zeggen:
we hadden pech in de slotfase.

De eerste kans van de wedstrijd was voor de lastig te bespelen spits Yves Nyemb van Kloetinge, die uit een ‘onmogelijke hoek’ tegen de buitenkant van de paal schoot (via de hand van keeper Sander Schreuder) Een minuut later de beste aanval en kans voor de Dammers. Thomas Oomsen schoot rakelings naar het doel van Kloetinge.

Na de rust eenzelfde spelbeeld, waar de thuisclub twee kopkansen kreeg, die allebei voorlangs of naast het doel van Schreuder gingen. Heerjansdam zag alle aanvallen stuk lopen rond de 16 meter lijn en wat opviel was dat de aanvallers (bijna) nooit goed aangespeeld werden.

De blessuretijd was net ingegaan toen Heerjansdam goed weg kwam, want Francis Manengela schoot hard tegen de binnenkant van de paal en kwam daarmee met de schrik vrij. Dat dure punt was het maximale wat er in zat. En om met de woorden van Johan Cruijff te spreken, ‘Als je niet kan winnen moet je zorgen dat je niet verliest ‘. En dat gebeurde dus ook.

Scheidsrechter Wattel trok geel voor Timo Jansen (Kloetinge) Susani en Sloof (Heerjansdam)