Heerjansdam toont twee gezichten.

Oranje Wit 1

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse C

30 april 2016 14:30

Kuijntjes, W.H.

Heerjansdam toont twee gezichten.

Heerjansdam liet zich tegen Oranje Wit van zijn meest grillige kant zien. Voor de rust goed en na de rust slecht. Wat uiteindelijk een 1-4 nederlaag opleverde. Dat zag er voor de rust niet naar uit, want de gasten mochten toch echt blij zijn dat de ruststand maar 1-0 was. Al dacht Oranje Wit-aanvoerder Julian van Houselt (o.a. ex-Heerjansdam) daar anders over. Na de rust was echter alles anders en schoot Oranje Wit vier keer raak.

De ploeg uit Dordrecht deed voor de rust weinig met het balbezit, tegen een inzakkend Heerjansdam, dat spits Boy Stoop in kansrijke positie zag komen (redding keeper Nick de Jong) Rob Plaizier rakelings over zag schieten en weer Stoops in goede positie de juiste richting zag missen, na een goede pass van Stefan Lezer. Net voor de rust werd het dan toch eindelijk 1-0. Een fraaie vrije trap van Thomas Oomsen verdween, over de Jong, in de verste bovenhoek.

De wedstrijd kantelde na de rust volledig, mede door invaller-spits Christiaan Perrier. Brandon Könemann schoot al snel een vrije trap tegen de paal en keeper Sander Schreuder moest Sanzio Dieterich van een doelpunt afhouden, voordat voor Heerjansdam Gert Jan Plaizier op weg leek naar de 2-0. Eelco de Lange stond echter in de baan van het (kansrijke) schot. Dat was wel zo’n beetje het laatste aanvallende wapenfeit van de Dammers.

Nadat Könemann verzuimd had de gelijkmaker te scoren, deed  een minuut later Dieterich dat wel: 1-1 in de 62e minuut. De 1-2 van Könemann volgde zes minuten later. Oranje Wit had toen de wedstrijd volledig onder controle en nadat Schreuder eerst Könemann van een tweede doelpunt had afgehouden werd het vijf minuten voor tijd 1-3 door Angelo Leendertse, na een goede counter. In de laatste minuut werd het nog 1-4 door weer Dieterich, al leek dat verdacht veel op buitenspel.

Scheidsrechter Kuijntjes (die toonde weinig respect naar de bank en de spelers, al had dat natuurlijk geen invloed op de uitslag) gaf geel aan van der Linden (Heerjansdam) en de Lange (Oranje Wit)

Scoreverloop: 1-0 (44) Oomsen, 1-1 (62) Dieterich, 1-2 (68) Könemann, 1-3 (85) Leendertse, 1-4 (89) Dieterich.