Brielle simpel langs Heerjansdam

Mannen zaterdag, 1, 1e klasse C

14 mei 2016 14:30

Gans, D. de

Heerjansdam speelde de laatste competitiewedstrijd uit tegen Brielle en kreeg een forse nederlaag te verwerken: 4-0. Het uitgangspunt was voor beide ploegen hetzelfde; geen kaarten oplopen en ‘heel blijven’.

Zowel Brielle als Heerjansdam gaan nacompetitie spelen, al zijn het wel verschillende belangen. De thuisclub gaat spelen voor promotie naar de hoofdklasse en Heerjansdam voor handhaving in de 1e klasse.

Vanaf het begin was duidelijk dat Brielle makkelijker voetbalde dan de Dammers. In de 26e minuut schoot Joël da Veiga Martins tegen de paal, voordat voor Heerjansdam Rafiek Casteleins in goede positie tegen keeper Merrick Leijnse schoot. Een paar minuten later zag Thomas Oomsen zijn schot van de kruising wegdraaien, i.p.v. naar het doel. De 1-0 in de 38e minuut van Marvin Godschalk was verdiend en de 2-0, een handvol minuten later, werd min of meer toevallig gescoord door Marcel van den Berg.

Na de rust kwam Heerjansdam nog maar spaarzaam voor het doel van Brielle. Voordat de ploeg van trainer Ben Spork de score opvoerde, redde keeper Sander Schreuder goed na een verraderlijke schuiver van Nelson Costa de Brito.
Brielle nam in de slotfase definitief afstand door twee benutte strafschoppen. De eerste werd door Ilya Tiren benut en de tweede door topscoorder Jeffrey Duijnstee, die daarmee zijn 20e competitiegoal maakte.
Scheidsrechter de Gans hield de kaarten op zak.

Scoreverloop: 1-0 (38) Godschalk, 2-0 (42) van den Berg, 3-0 (72) Tiren, pen. 4-0 (80) Duijnstee, pen.

Dubbel tegen Meerkerk
Heerjansdam speelt zaterdag 21 mei de eerste n/c.-wedstrijd op de Molenwei tegen Meerkerk. De aanvangstijd is 14:30 uur. Dinsdag 24 mei is de uitwedstrijd in Meerkerk (19:00 uur).