Laatste wedstrijd van het seizoen voor de F2

F-pupillen zaterdag, F2, 4e klasse 4.21

28 november 2015 10:15

Leider

Afgelopen zaterdag 28 november stond de laatste wedstrijd gepland voor de jongens van de F2.

Een thuiswedstrijd, die ondanks de vele regen, toch doorgang kon vinden.

Een leuke wedstrijd, aangezien de jongens vorige week de titel al hebben binnen gesleept, en er na de wedstrijd van vandaag een kampioensfeestje gevierd gaat worden in de kantine van onze club.

Ze hebben er zin in en er zijn wat wijzigingen in de opstelling vandaag.

Kyan, onze kei in het doel dit seizoen, wil graag een keertje voetballen. Onze coach vindt het prima, als  er natuurlijk iemand anders in de goal wil. Luuk ziet dat wel zitten, en hij hijst zich in het iets te ruime keeperstenue.

De jongens beginnen aan de warming up, en Luuk wordt ingeschoten door Marnix.

Fenneke maakt de opstelling bekend en we kunnen van start. Alhoewel, er is nog geen scheidsrechter…. Gelukkig wil Mike wel fluiten deze ochtend, dus wordt er een fluitje geregeld door Jeroen en we kunnen beginnen! ( wat een teamwork van de ouders, top!)

Pelikaan gaat voortvarend van start, deze jongens willen graag winnen in Heerjansdam.

Al vrij snel breken de aanvallers door onze verdediging en halen ze uit, 0-1.

Niets aan de hand, we voetballen gewoon verder. Een kans voor Bink, net naast en ook Roan krijgt de bal er niet in.

Pelikaan komt weer gevaarlijk voor het doel, maar gelukkig wordt er goed verdedigd door Boaz en komen ze niet tot een schot. We gaan in de tegenaanval, en dan is daar Delano voor de goal en hij maakt de gelijkmaker, 1-1!!!

Pelikaan laat het er niet bij zitten en scoort nog voor de rust de 1-2. Hoogste tijd voor een peptalk van de coach, want eigenlijk willen we de wedstrijd niet verliezen…..

De tweede helft gaat van start en al snel een kans voor Bink, helaas net naast.

Dan een aanval van Pelikaan, maar Luuk heeft het naar zijn zin in de goal, en kan dit schot pakken.

Er wordt uitgetrapt en via Arda komt de bal bij Delano die de 2-2 scoort!

Nu krijgen onze jongens de smaak weer te pakken. Het tempo gaat omhoog en er komen steeds meer kansen. De aanvallers van Pelikaan komen niet voorbij Boaz, Jules is gelukkig weer helemaal fit, en je ziet hem overal op het veld. Duke verdedigt weer als vanouds en Roan gooit er een mooie solo uit! Nu nog even scoren, iets wat Bink de afgelopen weken aan de lopende band deed, maar nu is Delano  de goaltjes dief. Hij brengt de stand op 3-2 en er wordt gejuicht langs de lijn.

In de slotfase van de wedstrijd is Pelikaan nog dicht bij de gelijkmaker, maar onze mannen zetten de goal dicht. We gaan nog maar een keer naar voren, en dan is daar Kyan, die laat zien dat die behalve keepen ook heel lekker kan voetballen. Met een mooi schot brengt hij de eindstand op 4-2!!

Ongeslagen kampioen, wat zijn we trots op dit team!

Na de penaltys gaan we op naar de kantine waar de kampioenstafel al klaar staat.

De jongens gaan zitten en al snel is daar de voorzitter die de jongens 1 voor 1 naar voren roept.

Voor iedereen is er een beker en ook coaches Marnix en Fenneke (de vrouwelijk van Gaal volgens de voorzitter) worden in het zonnetje gezet!

Na een confetti kanon wordt het We are the Champions ingezet, en wordt er nog een keer hard geklapt door alle ouders, opa’s en oma’s, vriendjes en vriendinnetjes, broertjes en zusjes!!!

De spelers van de F2 gaan lekker aan de welverdiende patatjes, en kijken allemaal vol trots naar hun beker….. Ja deze kleine mannekes hadden een grote droom, en die hebben ze toch mooi waargemaakt!!!

Tot volgend seizoen, waar we met een nieuwe sponsor vast weer gaan knallen!!!