Heerjansdam verspeelt voorsprong tegen Spirit.

Spirit 1

6 oktober 2015 20:00

Heerjansdam verspeelt voorsprong tegen Spirit.

Heerjansdam speelde dinsdagavond een oefenwedstrijd tegen Spirit (2e klasse) Het werd een doelpuntrijke wedstrijd in Ouderkerk a/d. IJssel: 3-3, en wat daarbij wel opviel dat de Dammers, net voor de rust en vlak voor tijd, een voorsprong niet vast kon houden.

Het werd een aantrekkelijke wedstrijd, met voor beide teams aardig wat kansen. Na een snelle voorsprong van Spirit had het even later ook 2-0 kunnen worden. Dat gebeurde echter niet en nadat Heerjansdam zich hersteld had, scoorde Jelmer Nugteren de gelijkmaker: 1-1 na een kwartier spelen (na goed voorbereidend werk van Roel Peterse.

Daarna drong Spirit weer sterk aan en keeper Danny van Leusden moest een paar keer knap redden om een achterstand te voorkomen. Voor de rust nog kwamen de Dammers weer op voorsprong via een afstandsschot van Thomas Oomsen: 1-2.

Na de rust drong de thuisclub sterk aan, wat in de 64e minuut resulteerde in de gelijkmaker: 2-2.Vlak voor tijd  schoot Gert Jan Plaizier Heerjansdam weer op voorsprong (2-3), maar het karaktervolle Spirit schoot vlak voor tijd de gelijkmaker (3-3) achter van Leusden. En dat wel een goede uitslag in deze leuke en nuttige oefenwedstrijd.