Zaterdag 7 november, de dag van een belangrijke wedstrijd voor F2

F-pupillen zaterdag, F2, 4e klasse 4.21

7 november 2015 9:45

Groote Lindt F3 – Heerjansdam F2

Zaterdag 7 november, de dag van een belangrijke wedstrijd….

Vandaag staat de kraker tussen de nummers 1 en 2 uit de competitie op het programma.

Vergeet  klassiekers als Feyenoord – Ajax, Heerenveen  - Cambuur want dit belooft een spannende strijd te worden.

Bij winst  zijn we weer een stapje dichter bij het kampioenschap van onze jongens dus onze coach was streng, iedereen moest er zijn,  geen feestjes, weekendjes weg of andere dingen, er moest eerst gevoetbald worden!

Helaas verzwikte Jules zijn enkel donderdagavond op weg naar de techniektraining, dus moest hij de wedstrijd laten gaan.

Om 9.15 uur was iedereen paraat op het complex van Groote Lindt, en de jongens hebben er zin in!

Er wordt om 9.45 uur afgetrapt en Duke start in de wissel.

De mannen gaan goed van start, want al na 7 minuten staan we met 0-2 voor door goals van Bink en Arda!

Dan in de 10e minuut een aanval van Groote Lindt, Kyan red maar laat de bal los, pakt de  bal weer en heeft m vast, maar de bal word toch nog uit zijn handen geschopt en beland in de goal… Dit is een overtreding scheids!!!! De goal wordt wel geteld en brengt de stand op 1-2.

Kyan is boos, maar blijft geconcentreerd keepen, super!

Dan een mooie actie van Delano, maar helaas Groote Lindt kan overnemen, Kyan er tussen en de bal vliegt weer de andere kant op. De ploegen gaan gelijk op en er zijn kansen over en weer.

In de 15e minuut een aanval van Heerjansdam, schot van Bink op de lat, de rebound wordt van de lijn gehaald, pfffff wat een spanning langs de lijn!

Op slag van rust is het dan wel raak, Bink scoort de 1-3!!!

Na een lekkere beker powerlimonade gaan ze het veld weer op.

Groote Lindt gaat direkt in de aanval en het is Kyan die de 2- 3 voorkomt. Heerjansdam gaat in de aanval, een mooie pass van Luuk op Bink levert helaas niets op. Groote Lindt komt weer, en het schot gaat net naast. Arda en Bink weer in de aanval, schot Arda net over.

De jongens vallen aan, 5e minuut 2e helft, overtreding op Luuk, vrije trap levert niets op.

Dan, na een mooie aanval van Delano en Roan, is het Bink die in de 9e minuut kan scoren en de stand op 1-4 brengt.

Het begint een beetje te regenen, maar daar hebben de jongens op het veld geen last van.

Er word verdedigd door Boaz en Duke en Roan en Luuk staan hun mannetje op het middenveld.

In de 15e minuut van de 2e helft een aanval van onze jongens, Bink speelt de bal door de benen van de tegenstander en passt op Luuk maar zijn schot wordt geblokt, er volgt een schot van Arda, (de toeschouwers roepen al BOEM! ) maar de keeper van Groote Lindt red.

Groote Lindt geeft nog niet op en blijft goed door voetballen, maar de bal wil er niet in.

In de 18 e minuut omspeelt Arda  de keeper die de bal loslaat en scoort dan toch de 1-5!!!

Het kan nu niet meer misgaan en na het laatstse fluitsignaal van de scheids klinkt er een hard gejuich!!! Deze wedstrijd is voor ons, nog twee te gaan….maar die beker komt wel heel dichtbij!!!

Jongens, keigoed gevoetbald, echt een team!!!

Delano is pupil van de week en krijgt een mooi tenue aangeboden. Gefeliciteerd Delano!