Kampioenswedstrijd Heerjansdam F2

Heerjansdam JO9-2

F-pupillen zaterdag, F2, 4e klasse 4.21

21 november 2015 12:30

Zaterdag 21 november, de dag dat het moet gaan gebeuren voor de jongens van de F2.

Vandaag kunnen ze de titel kampioen najaarscompetitie 2015 echt binnen halen. Er hoeft niet gewonnen te worden, een gelijkspel is voldoende, maar fanatiek als de jongens zijn gaan ze voor de winst!

We spelen uit tegen ASWH F5 en de wedstrijd gaat om half 1 van start.

Het is fris, maar droog en het zonnetje laat zich zien. Het team is compleet, Jules is weer terug na zijn enkelblessure, en er is een goot aantal supporters meegekomen om de jongens aan te moedigen.

De wedstrijd start met 1 minuut stilte voor de slachtoffers van de aanslagen in Parijs.

Arda en Duke beginnen in de wissel. Heerjansdam gaat goed van start. Een aanval van Bink en Roan  levert niets op. Boaz verricht goed verdedigend werk, waarna een pass van Luuk Delano bereikt en we in de aanval gaan. Delano passt op Bink maar helaas kan hij net niet bij de bal. ASWH gaat in de aanval, maar Kyan is alert en heeft de bal vast.

Dan Boaz op Delano, maar zijn schot gaat naast in de 3e minuut.

ASWH word sterker en in de 5e minuut valt dan ook de 1-0.

Het gaat over en weer en we zijn een aantal keer dichtbij de gelijkmaker.

De jongens geven alles en dit wordt beloond. In de 14e minuut scoort Roan met een prachtig schot van afstand de 1-1!!!

Corner voor ASWH na een mooie redding voor het doel, maar Kyan staat zijn mannetje in de goal.

Deze ploegen zijn aan elkaar gewaagd vandaag.

Uit een mooie aanval van onze jongens kan Bink scoren, weliswaar met een beetje geluk, maar dat kunnen we nou net vandaag goed gebruiken! 1-2.

Heerjansdam wordt weer wat sterker, de jongens krijgen wat meer vertrouwen, en er volgen schoten op het doel van Delano, Boaz en Roan.

Dan op slag van rust is daar Bink met de 1-3! Jaaa het gaat vandaag lukken!!

Maar we moeten scherp blijven, want ASWH is alweer voor de goal en Kyan red met een ongelooflijke knappe redding tot twee keer toe!!

Er word op de horloges gekeken, t is nu toch al rust, maar we voetballen door.

Een  knal van Luuk word op de lijn gepakt door de keeper. En dan is het toch echt rust na een lange 1e helft. Op naar de limonade voor de spelers en de supporters even opwarmen in de kantine.

De stemming zit er goed in, we hebben er alle vertrouwen in.

Na de rust startten Boaz en Delano in de wissel.

Het is al snel weer raak door Roan, 1-4, en niet snel daarna scoort Bink de 1-5!

Wat een bliksem start deze tweede helft, ze gaan er echt voor. Duke is lekker aan het verdedigen, en Arda weet de aanvallers goed te bereiken.

In de 11e minuut een kleine tegenvaller, ASWH scoort een mooie goal. Het staat 2-5.

Maar nog niets aan het handje, althans dat denken we langs de lijn…..

Maar binnen twee minuten valt de 3-5, (was dat geen hands?!), en niet veel later staat het 4-5.

De jongens zijn het helemaal kwijt nu, en er wordt fanatiek  aangemoedigd vanaf de zijlijn.

Jules krijgt toch last van zijn enkel en word gewisseld.

Arda krijgt een kans, maar helaas gaat net mis.

Dan komt ASWH er weer uit en scoort de 5-5…. Nee dit gaat niet goed zo. Onze coach Fenneke loopt het veld in en probeert de jongens weer scherp te krijgen. De toeschouwers hebben het niet meer van de spanning langs de lijn. Weer een aanval van ASWH, loopt gelukkig goed af.

Scheids kijkt op zijn klok, maar nee hij fluit nog niet af. De jongens verdedigen met man en macht.

5-5 is genoeg voor de titel, maar de 6-5 hangt in de lucht.

Nog een aanval van ons, maar nee dat levert niets op, ASWH er weer uit, en dan is daar eindelijk het verlossende fluitsignaal van de scheids! Er wordt gejuicht van opluchting en blijdschap.

De jongens zijn moe, maar ook heel blij, ze hebben het voor elkaar, KAMPIOENEN, OLE, OLE!!!

Het meegebrachte spandoek kan uitgerold worden, en daar staan onze jongens met de coaches, te springen voor een fotosessie!

Natuurlijk gaan ze nog penalty  schieten, daar hebben ze wel weer genoeg energie voor nu de buit binnen is!

Coach Fenneke complimenteert ASWH met het goede spel van de jongens, en ASWH feliciteert ons  met het Kampioenschap.

De jongens krijgen allemaal een oorkonde en een lekkere chocolade medaille en gaan met elkaar  nog eens op de foto.

Dan lekker naar de warme douche en op naar de huldiging volgende week op de club!

Jongens en coaches Fenneke en Marnix, van harte gefeliciteerd, TOP!!!!