Heerjansdam verliest ruim van Spirit.

Spirit 1

9 januari 2016 14:30

Heerjansdam oefende zaterdag in Ouderkerk a/d IJssel tegen Spirit (2e klasse) en verloor (bijna) kansloos met 4-0. Dat was toch wel schrikken voor diegene die de ploeg van trainer Fop Gouman volgen. Al waren er wel wat ‘verzachtende’ omstandigheden. Zo waren er bijvoorbeeld nogal wat spelers afwezig door blessures, werk en trieste familieomstandigheden. Bovendien maken (sinds afgelopen dinsdag) Elvis Versluis en Ebu Özturk geen deel meer uit van de selectie van de vv Heerjansdam.

Heerjansdam kwam tegen Spirit in de 9e minuut al op achterstand door een benutte penalty van René Groen: 1-0. Heerjansdam kon daar aanvallend niet veel tegenover stellen, al kopte Boy Stoops een keer slap in en zag hij even daarvoor een hard schot geblokt worden, in goede positie voor het doel. Voor Spirit kwamen Kevin Guttink (prima redding van keeper Sander Schreuder) en Sergio Camita (kopbal tegen de lat) in goede positie om voor de rust hun ploeg op een grotere voorsprong te zetten, dan de 1-0 ruststand die er nu stond.

Na de rust was Heerjansdam de eerste 12 minuten de boven liggende ploeg en kreeg wat kansjes, Rafiek Casteleins kopte in goede positie ruim naast, Roel Peterse zag de doelman in de korte hoek redden en Thomas Oomsen kon diezelfde doelman niet verrassen met een vrije trap. Het uiterst effectief spelende Spirit scoorde direct daarna wel door Marc v/d. Zee: 2-0.

Daarna kreeg de thuisclub weer meer grip op de wedstrijd, Guttink schoot 3-0 binnen en de eindstand werd bepaald door dribbelaar Sergio Camita, die vlak voor tijd, prachtig de 4-0 binnenschoot.