Heerjansdam uiterst effectief tegen Alexandria’66.

Alexandria'66 1

6 februari 2016 12:45

Heerjansdam uiterst effectief tegen Alexandria’66.

Heerjansdam speelde zaterdag een oefenwedstrijd tegen Alexandria’66 (1e klasse) en won met 1-3. In een wedstrijd waarin opviel dat de Dammers deze keer uiterst effectief met de kansen om sprongen. De Rotterdammers waren technisch wat beter en hadden (zeker voor de rust) meer balbezit. En ook nu bleek weer eens dat dat niet bepalend is om een wedstrijd te winnen.

Vooral de eerste twintig minuten konden de Dammers maar moeizaam in de wedstrijd komen. Twee minuten later voor het eerst wel. Na een hoekschop van Sharog Suzani ontstond er een heuse scrimmage voor het doel van Alexandria’66 en hadden Jelmer Nugteren en Mike Sloof pech dat hun schoten voor of op de doellijn nog weggewerkt konden worden. De eerste voorbode dat Heerjansdam (aanvallend) mee ging voetballen. Dat bleek twee minuten later, Rafiek Casteleins zette van links laag voor en Roel Peterse schoot daarna hard binnen: 0-1. Een minuut later was het al weer gelijk toen Moreno Doekhi zich vrijspeelde en vervolgens keeper Danny van Leusden kansloos liet: 1-1.

Na de rust kregen beide ploegen ook niet al te veel goede kansen. Voor Alexandria’66 schoot een van de spitsen bij de tweede paal naast, stond van Leusden goed opgesteld bij wat lastige schoten en de doelman had nog een goede redding, na een schot van Doekhi.

Tien minuten voor tijd kwam Heerjansdam weer op voorsprong, na een schitterende aanval. Suzani opende op de diepgaande Bas van Lenten en zijn voorzet werd door Nugteren fraai afgewerkt: 1-2. En nadat Mohssin Ghorafi verzuimd had de score op te voeren, werd het even later toch 1-3. Na een vrije trap van Richard Clement was Nugteren attent (en net iets eerder bij de bal dan Ghorafi) om het beslissende tikje te geven.