Leider

Informatie voor de teamleider bij vv Heerjansdam

Elk team heeft ten minste 1 teamleider. Meer nog dan bij trainers zullen teamleiders moeten voortkomen uit kringen van ouders. Als Teamleider ben je de manager van het team. Je bent de contactpersoon tussen de spelers, de trainer, de vereniging en andere verenigingen, tevens begeleid je het team rond wedstrijddagen en toernooien.

De teamleider is verantwoordelijk voor de “niet-voetbaltechnische” begeleiding van het team. Hij/zij regelt de logistiek rondom wedstrijden en trainingen, zodat trainers en voetballers zich beter kunnen concentreren op het voetballen.

De teamleider, heeft samen met de trainer een login van de website, hiermee kan de teamleider:

• Wedstrijdverslagen invullen
  • Opstellingen publiceren
  • Trainingen afgelasten
  • Trainingsopkomst vastleggen
  • Verzamel en vertrektijd invoeren
  • Speler foto's plaatsen
  • Spelers beoordelingen invoeren

De teamleider krijgt samen met de trainer een sleutel van het ballenhok zodat materialen opgeslagen kunnen worden op de vereniging. Net als de trainer krijgt de teamleider een trainingspak en een coachjas van de vereniging. Wij verwachten dan ook dat deze zoveel mogelijk gedragen worden en onze vrijwilligers herkenbaar zijn langs de velden.

De taken van de leider zijn onder meer:

• Is aanspreekpunt bij afgelasting van wedstrijden.
  • Is ondersteunend aan de trainer voor coaching van het team op wedstrijddagen.
  • Zorgt dat (wijzigingen in) wedstrijddatums en tijden bekend zijn bij trainers en spelers.
  • Zorgt voor voldoende spelers, in overleg met de leeftijdscoördinator. Stelt zeker dat op tijd kan worden begonnen.
  • Stelt zeker dat op tijd wordt vertrokken naar uitwedstrijden. Vult het wedstrijdformulier in.
  • Beheert wedstrijdballen, inspeelballen en waterzak.
  • Regelt drinken in de rust voor eigen team en tegenstander bij thuiswedstrijden.
  • Zorgt dat kleedkamer schoon en netjes wordt achtergelaten na de wedstrijd.
  • Overlegt regelmatig met trainer en leeftijdscoördinator over gang van zaken in het team.
  • Contactpersoon tussen coach/trainer en het bestuur.
  • Contactpersoon naar de andere verenigingen.
  • Contactpersoon naar de spelers.
  • Organisatorische zaken.
  • Overlegt met de jeugdcommissie.
  • Aanvragen van oefenwedstrijden bij eigen vereniging en/of met andere verenigingen.
  • Problemen voorkomen en oplossen naar aanleiding van de indelingen en calamiteiten bij wedstrijden.
  • Beoordelingsgesprekken samen met trainer en de spelers.
  • Zorgen voor voldoende vervoer bij uit wedstrijden.
  • Schrijft wedstrijdverslag voor op de website

Voor de teamleiders en trainers worden er een aantal keren per jaar bijeenkomsten georganiseerd zoals train-de-trainer-sessie en spelregelavond. WIj verwachten dat trainers en leiders hierbij aanwezig zijn alsook bij de Algemene Vergadering voor Leden.