Startpagina voor de Jeugdtrainer

Op deze pagina tref je allerlei links aan naar belangrijke procedures die we binnen vv Heerjansdam hebben afgesproken.

Klik op de link voor meer informatie over:

Team

Elk team heeft ten minste 1 trainer, die verantwoordelijk is voor de voetbaltechnische begeleiding van het team. Als Jeugdtrainer ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de spelers, individueel, maar ook als team. Je bent in staat om te zorgen voor een goede sfeer en aan de hand van het voetbaltechnische plan brengt u de spelers techniek en inzicht van het voetbal bij. Hij\zij is op de hoogte van de inhoud van het speelwijze document en handelt in de geest van dit beleidsplan.

Website

De jeugdtrainer heeft samen met de teamleider een login van de website, hiermee kan de jeugdtrainer:

• Wedstrijdverslagen invullen
  • Opstellingen publiceren
  • Trainingen afgelasten
  • Trainingsopkomst vastleggen
  • Verzamel en vertrektijd invoeren
  • Speler foto's plaatsen
  • Spelers beoordelingen invoeren

Materialen

De jeugdtrainer krijgt samen met de teamleider een sleutel van het ballenhok zodat materialen opgeslagen kunnen worden op de vereniging. Net als de teamleider krijgt de jeugdtrainer een trainingspak en een coachjas van de vereniging. Wij verwachten dan ook dat deze zoveel mogelijk gedragen worden en onze vrijwilligers herkenbaar zijn langs de velden.

De jeugdtrainer krijgt een coachmap, waarmee aanwijzingen en instructies eenvoudig verduidelijkt kunnen worden. Kom je spullen tekort of zijn er zaken beschadigd stuur een mail naar [email protected]

Bevoegdheden en verantwoordelijkheden:

• Verzorging twee trainingen per week;
  • Uitvoering van het voetbaltechnische beleid;
  • Coachen van het team op wedstrijddagen;
  • Werken volgens het (technisch) jeugdbeleidsplan.
  • Deelnemen en vertegenwoordigen van team bij lettergroep overleg
  • Heeft voortgangs gesprek met de spelers van zijn eigen team.
  • Draagt mede zorg voor het scoutingsproces.
  • Bereid de training voor (oefenstof, materiaal)
  • Traint de groep en het individu volgens in overleg met de TC vastgestelde richtlijnen
  • Evalueert de training met de spelers
  • Houdt bij welke spelers aanwezig zijn, wie zich heeft afgemeld en wie niet Is minimaal een kwartier voordat de spelers er moeten zijn aanwezig
  • Voert regelmatig overleg met de teamleider
  • Zorgt dat spelers zich na afloop van de training douchen.
  • Zorgt ervoor dat er controle is bij het omkleden voor en na de training (geldt vooral voor pupillen)
  • Beheert de materialen, en zorgt ook voor het opruimen hiervan en het inleveren aan het eind van het seizoen
  • Informeert tijdig de spelers indien er niet getraind mag/kan worden
  • Draagt zorg voor vervanging bij verhindering
  • Is bij de wedstrijden de eindverantwoordelijke voor opstelling en speelwijze
  • Maakt opstelling bekend Geeft speelwijze aan
  • Ziet toe op een goede warming up
  • Bekijkt het spel en geeft aanwijzingen op een rustige wijze Regelt de wissels
  • Geeft in de rust aanwijzingen voor de 2e helft Ongeacht winst of verlies de groep of individu complimenteren of opbeurend toespreken
  • Evalueert wedstrijden met spelers
  • Zorgt ervoor dat de kleedkamer schoon wordt achter gelaten na de wedstrijden
  • Initieert vriendschappelijke wedstrijden, in overleg en na afstemming met de coördinator oefenwedstrijden.

Voor de teamleiders en jeugdtrainers worden er een aantal keren per jaar bijeenkomsten georganiseerd zoals train-de-trainer-sessie en spelregelavond. WIj verwachten dat trainers en leiders hierbij aanwezig zijn alsook bij de Algemene Vergadering voor Leden.