Heerjansdam laat winst glippen

27 augustus 2023 9:15

Heerjansdam speelde de eerste competitiewedstrijd uit tegen LRC Leerdam en dat werd 3-3.

Heerjansdam laat overwinning glippen tegen LRC.

Heerjansdam speelde zaterdag de eerste competitiewedstrijd uit tegen LRC Leerdam en dat werd een doelpuntrijke wedstrijd: 3-3. Daar mocht de thuisclub het meest tevreden mee zijn, want de gelijkmaker viel diep in de blessuretijd. En dat leverde bij Heerjansdam toch wel chagrijn op.

Heerjansdam kwam al snel op voorsprong na een prima aanval, opgezet door Gianni Straal, die Toby Obiku aanspeelde, die vervolgens de diepgaande Jelmer Nugteren vond (met een prima steekbal). Nugteren schoot daarna de bal achter keeper Colin van Gelderen: 0-1. Daarna liet LRC zich gelden, Maikel v/d Water schoot fraai een vrije trap tegen de lat en Timo Lutters probeerde keeper Oscar Roos te verrassen met een schot uit de draai.

Vijf minuten later was Obiku dichtbij de 0-2, maar de aanvaller kopte hard tegen de binnenkant van de paal (hoekschop Railey Martijn). I.p.v. 0-2 werd het een minuut later 1-1, via ‘een onmogelijke goal’ van Lutters. En voor de rust werd het ook nog 2-1 door Axel van Kordelaar. Op slag van rust voorkwam van Gelderen, na een kopbal van Lukas Valster, met een goede redding de gelijkmaker.

Na de rust een sterke fase van Heerjansdam en in de 57e minuut scoorde Martijn schitterend uit een vrije trap (overtreding op Obiku): 2-2. Heerjansdam bleef het initiatief houden en Luke Homan, Adair Veiga Lopes zagen keeper van Gelderen redden en ook Chereau Chobin stuitte op de doelman. De laatste werd in de 80e minuut aangetikt in het strafschopgebied en de toegekende strafschop werd door Homan feilloos benut: 2-3. Het geschrokken LRC zocht daarna ‘met de moed der wanhoop’ de aanval en in de 94e minuut werd het 3-3 uit een vrije trap van v/d Water.