Heerjansdam werkt zich naar winst

3 september 2023 13:45

Heerjansdam speelde zaterdag op de Molenwei de streekderby tegen RVVH en won met 1-0.

Heerjansdam moet hard werken voor de punten.

Heerjansdam speelde zaterdag op de Molenwei de streekderby tegen RVVH en dat werd een spannende wedstrijd die door de thuisclub met 1-0 werd gewonnen. En daar moest hard voor gewerkt worden, tegen een aandringend RVVH.

En het leek wel of het vorig seizoen was want toen kwam het liefst vijf keer voor dat Heerjansdam nog voor de eerste minuut om was, op voorsprong. Zo ook tegen RVVH, er was een halve minuut gespeeld toen Railey Martijn de ‘weggelopen’ Jelmer Nugteren in de diepte vond. De als spits fungerende middenvelder was twee tegenstanders kwijt en passeerde daarna doelman Delano Korstam met een geplaatst schot: 1-0. Een minuut later had het zo maar gelijk kunnen worden, maar de lage voorzet van rechts kon net niet bij de 2e paal afgewerkt worden. Daarna trok RVVH langzaam het initiatief naar zich toe zonder echte kansen. Ook Heerjansdam niet. Al speelde Jarno Visser zich in de 19e minuut zich na een solo knap vrij, maar liet het schot te wensen over. Aan de ander kant moest keeper Oscar Roos in actie komen, na een verraderlijk schot van Mo el Yakoubi in de kortte hoek.

Na de rust nam Heerjansdam het initiatief en invaller Toby Obiku zag Kortstam zijn harde schot pakken, Railey Martijn zag zijn geblokte schot over het doel gaan en Chereau Chobin kon bij de eerste paal een voorzet van Luke Homan net niet binnentikken. Daarna ging RVVH nadrukkelijker op zoek naar de gelijkmaker en keeper Roos moest in korte tijd twee keer ingrijpen na harde schoten van Gazar Dermedjan. Zijn beste redding was in de 81e minuut toen de doelman de bal uit het doel tikte, na een hard schot van Jesse Eggers. Heerjansdam kreeg in de slotfase aanvallend de ruimte, maar ‘weigerde’ de 2-0 te scoren. Eerst na een scrimmage, bijna op de doellijn (o.a. Chobin en Adair Veiga Lopes) en in de 90e minuut Obiku, die voor open doel naast schoot. Daar net voor (en ook daarna) voorkwam Lukas Valster een ‘bijna zekere’ goal, met een knappe sliding en een geblokt schot, net voor de doellijn.