Zwaluwen maatje te groot voor Heerjansdam

10 september 2023 9:30

Heerjansdam speelde zaterdag uit tegen Zwaluwen in Vlaardingen en leed een pijnlijke 4-0 nederlaag.

Zwaluwen een maatje te groot voor Heerjansdam.

Heerjansdam speelde zaterdag in Vlaardingen tegen Zwaluwen en dat werd een pijnlijke 4-0 nederlaag. Mede omdat De Dammers eigenlijk vanaf het begin achter de feiten aanliepen. In de 9e minuut werd het 1-0 door Jazzy Adams de bij de tweede paal koppend scoorde.

En een minuut later was het bijna weer raak, maar Lester Pires schoot van dichtbij hard tegen de lat. En dat zou niet de laatste vlot lopende aanval van de thuisclub zijn, dat een goed combinerende ploeg is, met veel beweging. Toen Heerjansdam daarna meer grip op de wedstrijd kreeg werd het direct twee keer dreigend/gevaarlijk. Toby Obiku zag zijn harde schot voor de doellijn geblokt worden door een verdediger en Davy Mierop zag zijn schot via keeper Jan Puister over het doel gaan.

In de 30e minuut moest trainer Ben Mierop noodgedwongen wat omzettingen doen, omdat Railey Martijn met een vervelende (spier?) blessure uitviel. Direct daarna werd het 2-0, na een misverstand tussen Shedwin Martina en keeper Oscar Roos. Pires profiteerde optimaal: 2-0. Net voor de rust dwong Obiku keeper Puister tot een goede redding en aan de andere kant moest Roos ook nog een keer in actie komen.

Trainer Mierop wilde na de rust kijken of het terug in de wedstrijd kon komen met een driedubbele wissel in de rust. De thuisclub moest even terug, Lars Brinkman kopte van dichtbij in de handen van Puister en was vijf minuten later weer gevaarlijk met schot in de korte beneden hoek. Twee minuten later sloeg Zwaluwen voor de derde keer toe, na een ‘omschakelmoment’ schoot de Pires de 3-0 binnen en vijf minuten later bepaalde Adams de eindstand op 4-0.