IN MEMORIAM

10 september 2023 19:45

We ontvingen op zondag 10 september 2023 het trieste bericht dat ons erelid Cees de Valk op 85-jarige leeftijd is overleden.

Cees stond binnen vv Heerjansdam bekend als “clubicoon”.  In 2001 ontving Cees de Goudenspeld van de KNVB en werd hij lid van verdienste binnen onze vereniging. Cees ontving in 2014 de hoogste onderscheiding die onze vereniging kent, namelijk Erelid van vv Heerjansdam.

Cees is decennialang aan de club verbonden geweest. Hij heeft zich daarbij zeer verdienstelijk gemaakt als vrijwilliger. Vanaf de prille jeugd heeft Cees de loopbaan van zijn zoons, Richard, Ferry en Rob op de voet gevolgd.

Vele jaren is de organisatie van de jeugd bij Cees in vertrouwde handen geweest en heeft hij uitstekend werk verricht als secretaris binnen de vereniging en als bestuurslid jeugdbestuur en hoofdbestuur. Tevens is Cees jarenlang penningmeester geweest binnen onze jeugdafdeling.

Cees was tot een aantal maanden geleden nog zeer betrokken bij de jeugd. Ieder kind dat begon met voetballen binnen vv Heerjansdam kwam in contact met hem. Het voelde aan als een warm bad bij de altijd gezellige Cees voor de nieuwe voetballertjes die bij vv Heerjansdam binnenkwamen.

Cees stimuleerde, activeerde en motiveerde startende nieuwe voetballertjes en winnen was altijd slechts bijzaak! Als de kinderen maar plezier hadden, dan had Cees dat ook.

Daarnaast heeft Cees samen met zijn vrouw Bep binnen de gemeenschap Heerjansdam en in het bijzonder binnen vv Heerjansdam menig uurtje vrijwilligerswerk gedaan. Dat deed hij met veel vakmanschap en toewijding.

Mede door zijn verslechterde gezondheid was Cees de laatste weken helaas niet meer in staat om de club te bezoeken. Het bestuur is Cees zeer erkentelijk voor al zijn verdiensten voor onze club.

Met het overlijden van Cees verliest de vereniging wederom een clubicoon die onze groenzwarte club jarenlang trouw is geweest.

Onze gedachten gaan uit naar Richard, Ferry, Rob en overige nabestaanden.

Het bestuur van v.v. Heerjansdam