Maximaal resultaat Heerjansdam tegen ASWH: 0-0.

17 september 2023 14:00

Heerjansdam speelde zaterdag op de Molenwei de streekderby tegen ASWH en dat was in competitieverband meer dan 10 jaar geleden.

Maximaal resultaat Heerjansdam tegen ASWH: 0-0.

Heerjansdam speelde zaterdag op de Molenwei de streekderby tegen ASWH en dat was in competitieverband, meer dan tien jaar geleden. Voor de thuisclub was het een soort test, na de 4-0 nederlaag bij Zwaluwen, een week eerder. Met nogal wat afwezige basisspelers, tegen een nog ongeslagen ASWH werd het 0-0. Dat was voor de thuisclub het maximale resultaat wat er in zat.

ASWH had het meeste balbezit voor de rust en de beste kans kreeg Genridge Prijor die uit een lastige hoek, voorlangs het doel van keeper Oscar Roos schoot. Heerjansdam kon daar aanvallend niet veel tegenover, stellen ondanks een paar goede pogingen van Chereau Chobin.

Na de rust stelde Joshua Adney keeper Roos op de proef met een lastig afstandsschot en was er even later van ASWH-kant tevergeefs, roep om een strafschop (handsbal?). Heerjansdam speelde wat meer op de helft van de gasten en in de 68e minuut dwong Toby Obiku keeper Ajelandro Platero Bustus tot een goede redding. In de 77e minuut kwam ASWH met tien man te staan. Stefan Watson kreeg rood (2 keer geel) van arbiter Tiesenga.

Veel veranderde dat niet aan het spelbeeld. In de slotfase probeerde Wout Neelen Roos nog een keer (tevergeefs) te verrassen met een ‘stuiterend’ afstandsschot en voor Heerjansdam ontsnapte Milan van den Berg bijna aan de aandacht van Tristan Armand die er een gele kaart voor over had om de aanvaller af te stoppen. Kaarten waren er (over en weer) genoeg, doelpunten niet.