SC Feyenoord scoort wel, Heerjansdam niet: 1-0

24 september 2023 14:00

Heerjansdam speelde zaterdag uit tegen SC Feyenoord en dat leverde een 1-0 nederlaag op.

SC Feyenoord scoort wel, Heerjansdam niet: 1-0.

Heerjansdam speelde zaterdag uit tegen SC Feyenoord en dat leverde een onnodige nederlaag op: 1-0. Onnodig omdat Heerjansdam (zeker voor de rust) goed speelde en vier kansen kreeg en de thuisclub twee, waaruit het één keer scoorde.

Heerjansdam startte sterk, Milan van den Berg zag (na een goede actie) zijn schot geblokt worden, Lukas Valster zag na een schitterende (loop) actie, zijn inzet gestopt worden door keeper Stefan Kok en Luke Homan schoot over het doel, na weer een actie van Van den Berg.

Toen SC Feyenoord wat meer grip op de wedstrijd kreeg strafte Rowendley Martijn een fout in de opbouw met een droog schot af: 1-0 (27e minuut). Vijf minuten later pech voor de ploeg van trainer Ben Mierop. Van den Berg snelde op links twee tegenstanders voorbij en speelde vervolgens Luke Homan aan en de middenvelder schoot in kansrijke positie tegen de paal.

Na de rust was eerst de thuisclub dreigend via Junior Obiku die voorlangs het doel van keeper Oscar Roos schoot en daarna drukte Heerjansdam de Rotterdammers langzaam weer terug op eigen helft. Gert Jan Plaizier kon uit de draai niet goed uithalen en de thuisclub werd even later gevaarlijk door Kahlid Rahli (redding Roos). In de slotfase verzamelde Heerjansdam nog een keer alle krachten om de (verdiende) gelijkmaker af te dwingen. Lukas Valster schoot in goede positie te slap in en Davy Mierop kon de bal niet in de goede richting schieten, toen keeper Kok mistastte. En dus keerde Heerjansdam met lege handen huiswaarts.