Heerjansdam klopt Nieuw Lekkerland met 4-1

20 oktober 2023 17:00

Heerjansdam speelde donderdag de (vooruit) gespeelde Districtsbekerwedstrijd tegen Nieuw Lekkerland en won ruim

Heerjansdam klopt Nieuw Lekkerland.

Heerjansdam speelde donderdag (19 oktober) de (vooruit) gespeelde Districtsbekerwedstrijd op de Molenwei tegen Nieuw Lekkerland (1e klasse) en won, met 4-1. Goede overwinning voor de ploeg van trainer Ben Mierop, al was er wel een minpunt. Gianni Straal kreeg net voor de rust (een makkelijk) gegeven rode kaart van arbiter Babat.

Heerjansdam had een goede start en in de 7e minuut scoorde Lars Brinkman 1-0, na voorbereidend werk van o.a. Soufiane Erriani. Na een half uur een prima aanval over rechts, met Jarno Visser, Luke Homan en Gianni Straal, die speelde Lukas Valster aan en die werkte goed af: 2-0. Op slag van rust kreeg Gianni Straal een rode kaart.

Na de rust moesten De Dammers dus met tien man verder, maar het wat inzakkende Heerjansdam bleef gevaarlijk in de omschakeling. Zo ook Gert-Jan Plaizier die 3-0 (64) scoorde, na aangeven van Antonio Ilic. Direct daarna deed de ploeg van trainer Fop Gouman wat terug door Joran Houweling: 3-1. Het gaf ‘de Lekkerlanders’ hoop op een beter resultaat. Zo ver liet de thuisclub het niet komen, want weer Lukas Valster schoot tien minuten voor tijd raak, na aangeven van Jarno Visser: 4-1 en Heerjansdam dus naar de volgende ronde.