Heerjansdam laat het afweten tegen DSO

29 oktober 2023 13:45

Heerjansdam speelde zaterdag de belangrijke wedstrijd uit tegen DSO en verloor met 1-0.

Heerjansdam laat het afweten in Zoetermeer.

Heerjansdam speelde zaterdag in Zoetermeer de belangrijke wedstrijd tegen het onderaan staande DSO en verloor, met 1-0. De in de 23e minuut opgelopen achterstand kon na de rust niet weggewerkt worden.

Heerjansdam startte wel aardig tegen DSO en na een prachtige aanval (21e minuut) via Luke Homan/Jelmer Nugteren, knalde Lukas Valster in de handen van keeper Sven Wolfsheimer. Twee minuten later scoorde de lastige Tim Ceder 1-0, na een fout in de opbouw. Dat gaf de thuisclub duidelijk meer vertrouwen dat regelmatig de diepte zocht. En feller was in de duels waar Heerjansdam van leek te ‘schikken’. Net voor de rust pas weer een aardige aanval van de Dammers, maar Homan schoot in het zijnet.

Direct na de rust leek invaller Milan van den Berg te scoren (schot voorlangs) en kon Lars Brinkman net niet aan de bal komen, na een fout van DSO achterin in het centrum. Daarna werd de thuisclub weer gevaarlijk met schoten van afstand (net naast en geblokt). Het werd allemaal wat onvriendelijker in het veld, met over en weer irritatie. En daar kon DSO wat beter mee omgaan.

Vlak voor tijd leek het alsnog gelijk te worden. Mathijn Valster knalde in de korte hoek de bal langs de doelman, maar die kreeg op de doellijn hulp van wat verdedigers. In de hele lange blessuretijd liep Milan van den Berg tegen zijn tweede gele kaart (dus rood) op.