Smitshoek klopt Heerjansdam op de Molenwei

26 november 2023 13:45

Heerjansdam speelde zaterdag op de Molenwei tegen Smitshoek en dat werd uiterst teleurstellend, 1-2.

Smitshoek te sterk voor Heerjansdam: 1-2.

Heerjansdam speelde zaterdag op de Molenwei tegen Smitshoek en dat leverde een teleurstellend resultaat op: 1-2. De ploeg van trainer Ben Mierop kon eigenlijk alleen het laatste half uur goed tegenstand bieden, maar Smitshoek liet zich niet verrassen.

Vooral voor de rust hadden de gasten Heerjansdam in een ‘houtgreep’. Vanaf het begin werd Heerjansdam onder druk gezet en nadat Ilano Silva Timas hard naast het doel van keeper Oscar Roos had geschoten, scoorde Silva Timas wat later toch: 0-1 (19e minuut). Daarna had Heerjansdam geluk dat de gasten een paar goede kansen lieten liggen, zo ook in de 37e minuut, toen Mike Sloof spits Alex van der Made op het laatste moment van een doelpunt af hield. Het gevaarlijkste moment van Heerjansdam was net voor de rust toen Luke Homan rakelings naast het doel van keeper Michael termijn schoot. Het grote verschil voor de rust was dat Smitshoek balvast was en Heerjansdam grossierde in foute passes.

Na de rust beet Heerjansdam meer van zich af, Homan kopte in de handen van Termijn en Milan van den Berg (ontsnapte in buitenspel positie) en schoot tegen de paal. Aan de andere kant moest Roos Luc Delmee van een doelpunt afhouden. Heerjansdam leek na een aantal wissels de schroom van zich af te gooien en in de 83e minuut had keeper Termijn alle geluk van de wereld toen Jelmer Nugteren van dichtbij hard tegen hem op schoot.

Twee minuten later werd het 0-2 door Djaniny Lopes Mendes. Toch gaf Heerjansdam niet op, want in de 88e minuut benutte Homan koel een penalty, die toegekend werd na een lichte overtreding op Chereau Chobin: 1-2. Daarna speelde Smitshoek de wedstrijd geroutineerd uit en won verdiend. Het had (waarschijnlijk) een lastiger wedstrijd verwacht.