Heerjansdam onderuit tegen Nieuwenhoorn

10 december 2023 9:15

Heerjansdam speelde zaterdag op de Molenwei de belangrijke wedstrijd tegen Nieuwenhoorn en verloor.

Snelle achterstand te veel voor Heerjansdam.

Heerjansdam speelde zaterdag op de Molenwei de belangrijke ‘kelderkraker’ tegen Nieuwenhoorn en verloor, uiterst teleurstellend, met 0-2. En misschien was de snelle 0-1 (2e minuut) daar wel de oorzaak van. Want Heerjansdam kwam zeker voor de rust, aanvallend gezien nooit op toeren.

In de tweede minuut strafte Joey Kleijn balverlies van de thuisclub schitterend af. De aanvoerder zag keeper Oscar Roos wat te ver voor zijn doel staan en schoot van 40 meter raak: 0-1. Het geschrokken Heerjansdam kwam daarna niet verder dan wat ‘speldenprikjes’ voor het doel van Nieuwenhoorn. Davy Mierop kopte over (voorzet Toby Obiku) en Jarno Visser (pass Luke Homan) schoot over het doel van de goede keeper Mike v/d. Wijngaart. Verder hield Nieuwenhoorn Heerjansdam ver van het doel en was zelf een paar keer dreigend.

Na de rust zakten de gasten wat in, om van daaruit in de omschakeling te proberen verder uit te lopen. Mike Sloof moest na een uur spelen en schot bij de eerste paal uit de korte hoek koppen en tien minuten later was Dimitri Gomes Almeida dichtbij een doelpunt.

In het laatste kwartier werd Heerjansdam gevaarlijker, invaller Chereau Chobin werd de diepte ingestuurd door Mathijn Valster en leek op weg naar de gelijkmaker, maar keeper v/d. Wijngaart redde knap. Net als drie minuten later toen Chobin voorzette op Milan van der Berg. Echter het goede, directe schot werd vallend door de doelman uit het doel gewerkt.

Ook Gert-Jan Plaizier kon de doelman in de 90e minuut (koppend) niet passeren en toen bij Heerjansdam ‘iedereen’ in de laatste minuut van de blessuretijd naar voor was, scoorde Gregory Paula 0-2.