Ruime overwinning Heerjansdam 1.

7 januari 2024 19:45

Heerjansdam speelde zaterdag op de Molenwei de eerste (oefen) wedstrijd van het nieuwe jaar en won met 5-2.

Heerjansdam (en Lars Brinkman) flink op schot.

Heerjansdam moest het nieuwe jaar direct aan de slag, zaterdag speelde de ploeg van trainer Ben Mierop op de Molenwei een oefenwedstrijd tegen FC Skillz (1e klas uit Wateringen) en won, na een 0-1 achterstand, met 5-2. Terwijl Heerjansdam voor de rust al op voorsprong had moeten staan (was 0-1) scoorden De Dammers direct na de rust binnen een kwartier, vier keer.

Voor de rust al een goed spelende thuisclub tegen een FC Skillz, dat goed tegenstand bood, maar niet veel echte kansen kreeg. Mede omdat de verdediging van De Dammers scherp verdedigde. En vanuit die goede organisatie ontstonden een paar goede kansen. Adaïr Veiga Lopes kon in de 20e minuut door richting het doel, maar schoot in goede positie te slap in. Daarna was Gert-Jan Plaizier twee keer dichtbij de openingstreffer maar ook hij miste de scherpte. De 0-1 (34e minuut) kwam dan ook uit de lucht vallen en die ontstond na een beoordelingsfout van keeper Yoël van Dalen.

Na de rust was plotseling alles anders, trainer Mierop had bijna een heel ander elftal ingebracht (negen spelers) en ineens ging het snel met het maken van goals.
50e minuut: 1-1 door Lars Brinkman, voorzet Toby Obiku, 2-1: Lars Brinkman, voorzet Jelmer Nugteren, 3-1: Lars Brinkman, voorzet Milan van den Berg, 4-1: Jelmer Nugteren, voorzet Milan van den Berg.

Heerjansdam bleef ook na dat ‘wilde kwartier’ de wedstrijd domineren en een kwartier voor tijd had Milan van de Berg pech, toen hij vrijgespeeld door broer Justin, tegen de binnenkant van de paal schoot. In de slotfase rondde Brinkman (na een goede actie van Obiku) voor de vierde keer doeltreffend af, 5-1 en even later bepaalden de gasten de eindstand op 5-2.

Trainingskamp en Districtsbeker.

Vrijdag 12 januari speelt Heerjansdam in Albufeira (Portugal) tijdens een trainingskamp daar tegen Purmersteijn (uit Purmerend) en dinsdagavond 16 januari op de Molenwei tegen GSC/ODS (Districtsbeker). Aanvang: 19.30 u.