Heerjansdam niet opgewassen tegen Zwaluwen

4 februari 2024 10:15

Heerjansdam speelde zaterdag op de Molenwei tegen Zwaluwen en de ploeg uit Vlaardingen was te sterk: 0-3.

Heerjansdam niet opgewassen tegen Zwaluwen.

Heerjansdam speelde zaterdag op de Molenwei tegen Zwaluwen en moest het afleggen tegen de ploeg uit Vlaardingen: 0-3. En vooral voor de rust controleerden de gasten de wedstrijd en had Heerjansdam aanvallend weinig te vertellen.

Zwaluwen had veel balbezit en Heerjansdam moest terug, vooral als het over rechts ging was het dreigend. Maar echte goede kansen waren er niet, mede omdat de verdediging o.l.v. Mike Sloof een paar keer goed in greep. Heerjansdam kwam er een paar keer goed uit en Jarno Visser zag (na een goede actie) zijn voorzet geblokt worden en een andere keer was er te laat aansluiting om zijn lage voorzet af te werken. Voor de gasten kopte Jazzy Adams hard over het doel van keeper Oscar Roos.

Na der rust speelde Heerjansdam wat verder van eigen doel af, met als gevolg dat het zelf gevaarlijker werd en Zwaluwen ook. Roos moest direct na de rust al in actie komen en in de 53e minuut werd hij geklopt. Na een afstandsschot stuitte de bal (via de paal) precies voor de voeten van O’Neal Maatsen en kon hij van dicht bij scoren: 0-1. De vraag was: stond hij niet buitenspel? Twee minuten later was Gianni Straal aan de andere kant dicht bij de gelijkmaker. Zijn harde afstandsschot ging rakelings naast het doel van keeper Jari Puister.

Heerjansdam bleef knokken voor een goed resultaat, maar moest oppassen als het balverlies leed. Zo moest Shedwin Martina ten koste van een gele kaart ingrijpen en schoot Quincy Does over. Voor Heerjansdam was Milan van den Berg twee keer gevaarlijk, beide keren via Mathijn Valster. Toen het in de 78e minuut 0-2 werd door Adams werd wel duidelijk dat de thuisclub een goed resultaat kon vergeten, mede omdat Zwaluwen de wedstrijd ‘professioneel’ uitspeelde.

Adaïr Veiga Lopez kreeg vlak voor tijd nog een kans om de spanning terug te brengen, echter zijn schot/lob ging net voorlangs het doel, voordat Maatsen de eindstand op 0-3 bepaalde.