Collectief sterk Heerjansdam klopt SC Feyenoord.

24 februari 2024 21:30

Heerjansdam speelde zaterdag op de Molenwei tegen SC Feyenoord en knokte zich naar winst : 2-1.

Collectief sterk Heerjansdam klopt SC Feyenoord: 2-1.

Heerjansdam speelde zaterdag op de Molenwei tegen SC Feyenoord en knokte zich (collectief) naar een 2-1 overwinning. En die punten zijn heel hard nodig om zich te handhaven in de sterke 4e Divisie B. Een wedstrijd die voor SC Feyenoordtrainer Richard Elzinga bijzonder was, want het nieuwe seizoen is hij de opvolger van Heerjansdamtrainer Ben Mierop.

Heerjansdam kon in de beginfase maar moeilijk in het spel komen en ontsnapte in de 10e minuut aan een achterstand toen Jeremy van Uuden hard inschoot. Keeper Oscar Roos redde echter fantastisch en tikte de bal, via de lat, over. Daarna werd Heerjansdam dreigender en gevaarlijk. Jelmer Nugteren dwong een hoekschop af net als de jarige Gianni Straal. Die werd voor het doel getrapt door Mathijn Valster tot bij Nugteren en hij kopte knap en hard, de bal achter keeper Stefan Kok: 1-0. Voor de rust nog schoot Nugteren bijna raak, na een voorzet van Jarno Visser (naast). SC Feyenoord was daarna dreigend met een afstandsschot van Samuel van der Velden (over).

Na de rust ging Heerjansdam direct (en met succes) op zoek naar nog een goal. Nugteren dook op rechts de ruimte in en zijn lage voorzet werd door Lars Brinkman beheerst tegen het net geschoten: 2-0 in de 51e minuut. Even later leek Gert-Jan Plaizier op weg naar de 3-0, hij schoot echter in het zijnet. Snel gevolgd door ‘een bijna eigen doelpunt’ van de ingevallen Railey Martijn. SC Feyenoord wilde zich nog niet gewonnen geven en werd gevaarlijk via Jannick Verbont (schot naast) en een minuut later redde Roos voor de tweede keer fantastisch toen Bradley Peek alleen voor hem opdook. In de laatste minuut scoorde Peek wel: 2-1 en daarna speelde Heerjansdam de wedstrijd uit ‘in de overlevingsstand’.

Een paar dagen eerder, op dinsdag, had Heerjansdam ook al een prima overwinning geboekt (1/8 finale KNVB Districtsbeker) door met 3-0 te winnen van Halsteren (4e Divisie).