Heerjansdam verliest onnodig twee punten

10 maart 2024 10:15

Heerjansdam speelde zaterdagavond de inhaalwedstrijd tegen VOC en verzuimde te winnen in Rotterdam.

Heerjansdam laat winst uit handen glippen bij VOC.

Heerjansdam speelde zaterdag de inhaalwedstrijd tegen VOC en liet in Rotterdam twee dure punten (onnodig) liggen: 1-1. De Dammers domineerden de eerste helft volledig, met een handvol kansen. In de 9e minuut al speelde aanvoerder Luke Homan (Mike sloof was geblesseerd) Davy Mierop aan en die schoot prachtig de bal achter keeper Kristian van den Tempel: 0-1. De onzeker thuisclub mocht blij zijn dat direct daarna Milan van den Berg en Mierop (in goede positie) de bal over het doel schoten.

Heerjansdam bleef goed combineren en kansen creëren. Luke Homan schoot rakelings voorlangs het doel en doelman van den Tempel zag tot zijn opluchting, Mathijn Valster (voorlangs) en Lars Brinkman (over) het doel op de verkeerde plaats zoeken. In de slotfase van de eerste helft kwam VOC pas voor her eerst voor het doel van keeper Oscar Roos en kwam niet verder dan een schot voorlangs van Tom Kuil. Ook de ex-burgemeester van Zwijndrecht, Hein van der Loo (nu Almere) was ‘blij’ met die kleine achterstand, want zijn twee zoons spelend dus voor VOC, hadden nog kans op een goed resultaat.

En de thuisclub zou na de rust feller van zich afbijten, al gebeurde dat pas in het laatste kwartier. Want daarvoor was Heerjansdam gevaarlijk via van den Berg en Lars Brinkman wat echter alleen maar hoekschoppen opleverden. In de sloffase voerde VOC de druk op. En Heerjansdam ontsnapte in de 84e minuut aan de gelijkmaker toen een afstandsschot tegen de binnenkant van de paal kwam. De gelijkmaker viel in de 93e minuut toch. Keeper Roos werd verrast na een vrije trap toen hij nog met de organisatie bezig was. Die vrije trap werd snel en slim genomen, terwijl scheidsrechter ter Brake wel/niet had gefloten had en de bal met een boog in het doel verdween: 1-1 door Juanito Sequeira.