Heerjansdam toont twee gezichten tegen HBS.

17 maart 2024 9:15

Heerjansdam speelde zaterdag op de Molenwei tegen HBS en dat werd een gelijkspel: 1-1.

Heerjansdam toont twee gezichten tegen HBS: 1-1.

Heerjansdam speelde zaterdag op de Molenwei tegen HBS en mocht blij zijn (of niet?) met het gelijke spel: 1-1. Want de thuisclub toonde twee gezichten, voor de rust heel erg matig en na de rust heel acceptabel.

Vooral voor de rust liep Heerjansdam achter de feiten aan, HBS combineerde veel beter, zette druk als De Dammers een aanval op wilden zetten en slaagde er maar niet in om daar ‘onderuit’ te voetballen. Dus werd het voornamelijk ‘tegenhouden’. Ondanks dat de ploeg uit Den Haag beter was leverde het wel wat dreigende momenten op, maar geen uitgespeelde kansen. En dus kwam in de 37e minuut de makkelijk gegeven strafschop aan HBS als geroepen (na een ingreep van de fysiek sterke Shedwin Martina). Niels van Pelt schoot beheerst de penalty in de beneden hoek: 0-1

Na de rust (na twee wissels/omzettingen) kreeg Heerjansdam grip op de wedstrijd met als gevolg: HBS werd nu ver van het doel gehouden en er ontstonden kansen. Een voorzet van Milan van den Berg werd door keeper Luc Vurens via de lat tot hoekschop gewerkt en in de 58e minuut was Lars Brinkman dichtbij de gelijkmaker. De voorzet van Jelmer Nugteren werd door Brinkman net niet goed geraakt om te scoren (ging nu voorlangs).

Heerjansdam moest achterin veel ruimte weggeven en oppassen voor de counters. Zo kopte in de 60e minuut Luca van Leeuwen net over het doel van keeper Oscar Roos en Jimmy Roberti schoot net naast. Heerjansdam ging steeds beter voetballen en in de 68e minuut leek Milan van den Berg op weg naar de gelijkmaker (pass Davy Mierop). Keeper Vurens voor- kwam die met een goede redding. Maar werd tien minuten later wel geklopt door Milan, na een prachtige pass van Mierop: 1-1. Even later ging het bijna nog mis toen Wessel Barendregt (attent) een inzet van de doellijn trapte en Heerjansdam nog een punt (terecht) op de Molenwei kon houden.