Heerjansdam laat ook LRC ontsnappen.

30 maart 2024 20:30

Heerjansdam speelde zaterdag de (inhaalwedstrijd) voor de competitie tegen LRC en bleef steken op 1-1.

Heerjansdam laat ook LRC ontsnappen.

Heerjansdam speelde zaterdag op de Molenwei voor de competitie de inhaalwedstrijd tegen LRC, 1-1 en daar mocht de ploeg uit Leerdam het meest tevreden mee zijn. Want ondanks dat de gasten voor de rust de betere ploeg was, tegen een heel slordig spelend Heerjansdam, kreeg het niet veel uitgespeelde kansen.

Colin van Gelderen zocht al snel in de wedstrijd het doel van keeper Yoël van Dalen te hoog en in de 0-1 (23e minuut) viel onverwacht. Fabian van Horssen waagde vanaf de 16 meter lijn maar eens een schot langs wat ‘Heerjansdamse benen’ en zag de bal buiten bereik van Van Dalen in het doel verdwijnen. Opslag van rust werd Van Dalen getest toen Jamal Quassif hard in schoot en zag de doelman prima redden.

Na de rust ‘een ander Heerjansdam’ dat nu wel de duels ging winnen, beter en sneller combineerde en kansen kreeg. En een aantal goede ook. Invaller Milan van den Berg (ingevallen omdat hij licht geblesseerd was) zette wat dat betreft de toon, met zijn snelheid en passeeracties. In de 53e minuut leek hij op weg naar de gelijkmaker, echter zijn inzet werd knap door keeper Levi ’t Lam, via de paal uit het doel getikt. En nog geen tien minuten later kopte Wessel Barendregt (in de 14e minuut al ingevallen door de geblesseerd uitgevallen Jarno Visser) de 1-1 in, na een hoekschop van Mathijn Valster. Daarna volgden kort na elkaar kansen voor Mike Sloof (kopbal over) Lars Brinkman leek een voorzet van Milan van den Berg binnen tikken (maar het hobbelige veld werkte niet mee) Gert-Jan Plaizier kwam bij de tweede paal een stap te kort om een voorzet binnen te schieten en Van den Berg zag zijn kopbal van de doellijn getrapt worden.

Het was jammer genoeg allemaal: net niet en dus liet Heerjansdam LRC ontsnappen aan een nederlaag, net als de week ervoor FC ’s-Gravenzande en ook VOC. En deed daarmee zichzelf te kort.