Rabobank E toernooi gewonnen door Lyra E1 en DRL E2

31 mei 2014 22:30

Rabobank E toernooi van vv Heerjansdam is gewonnen door Lyra E1 in de E1 poule en door DRL E2 in de E2 poule. Op zaterdag 31 mei was het de beurt aan de E jeugd om het toernooi aan de Molenwei te Heerjansdam te spelen

In het E1 toernooi waren er in totaal 12 teams, welke in 2 poules van 6 teams waren ingedeeld. Helaas bleek op het allerlaatste moment dat het team van Smitshoek E4 niet kwam opdagen en derhalve werden de betreffende duels helaas uit het toernooi geschrapt. In het E2 toernooi waren er in totaal 10 deelnemers, welke in 2 poules van 5 teams aan de aftrap begonnen. Het weer was meer dan fantastisch en er waren springkussens en allerlei andere activiteiten op een van de velden geinstalleerd. Onze DJ Tim van Steenhoven verzorgde wederom de muzikale begeleiding van het toernooi en als altijd wist hij de sfeer er de gehele dag meer dan goed in te brengen.

Er werden prachtige en spannende poulewedstrijden gespeeld, waarbij menige passeerbeweging en vloeiende combinaties op de mat gelegd werden. Er werd naar hartelust gescoord en na  alle wedstrijden in  de poule 1 gespeeld te hebben, waren den Hoorn E2 en Smitshoek E5 de nummer 1 en 2 in deze poule van het E2 toernooi. In Poule 2  waren respectievelijk DRL E2 en Binnenmaas E2 de nummer 1 en 2 geworden. Alle ploegen speelden nog een wedstrijd tegen een team uit de andere poule, waarbij de nummer 5 van de poule 1 tegen de nummer 5 van poule 2 speelde.

In de kruisfinale tussen Den Hoorn E2 en Binnenmaas E2 was het na de reguliere speeltijd 1 – 1 en moesten strafschoppen de beslissing brengen. Het werd een sensationele penaltyserie, waarbij uiteindelijk Binnenmaas E2 na de verlossende strafschop naar de finale ging. In de andere kruisfinale was DRL E2 met 3 -1 te sterk voor Smitshoek E5. De troostfinale werd met 3-1 door den Hoorn gewonnen, waardoor Den Hoorn E2 op een derde en Smitshoek E5 op een vierde plaats eindigde. In de finale was DRL E2  te sterk voor Binnemaas en werden zij terecht de winnaar van het E2 toernooi.

In het E1 toernooi met ploegen als IJzendijke , OSV , VVOR , NSVV, Lyra werd er tevens om 09.30 uur afgetrapt. Al snel werd duidelijk dat UVS E1 en Lyra E1 hoge ogen zouden gooien. Nadat elk team zijn duels had gespeeld , was het tijd voor de kruisfinales. Deze werden gespeeld door Lyra E1 tegen Ijzendijke en UVS E1 en DRL E1. Na een boeiende pot voetbal toonde Lyra E1 zich de sterkste door met 2 – 1 van Ijzendijke te winnen. In de andere kruisfinale had DRL E1 weinig moeite en won het met 3 – 0 van  het moegestreden UVS E1. In de troostfinale om de 3e en 4e plaats werd er een prima wedstrijd door beide ploegen gespeeld, waarbij UVS E1 op de 3e plaats beslag wist te leggen.

De finale op het hoofdveld tussen DRL E1 en Lyra E1 werd op het scherpst van de snede gespeeld. Beide ploegen werden door het enthousiaste en in grote getalen aanwezige publiek hartstochtelijk aangemoedigd. Met oogstrelend en technisch verzorgd voetbal werd Lyra E1 uiteindelijk de terechte winnaar van het E1 toernooi. Alle ploegen ontvingen een beker en alle deelnemers een kleine beker als aandenken aan deze mooi voetbaldag.

Al met al beleefde iedereen een beregezellige , leuke en sportieve dag op Sportpark de Molenwei!

Uitslag E2 poule :

11. OSV E1
  12. Smitshoek E4 niet aanwezig op het toernooi

Foto's

Foto's genomen door onze club fotograaf staan op de foto pagina. Je kan ook zelf foto's plaatsen op de  de toernooi foto pagina.