Geslaagde KNVB trainerscursus voor de jeugdtrainers

13 december 2016 19:45

24 oktober nam een grote groep enthousiaste jeugdtrainers van VV Heerjansdam deel aan de intake bijeenkomst voor de Jeugdvoetbal-trainercoach (JVTC) trainerscursus van de KNVB.

Daarna volgden 4 bijeenkomsten onder leiding van Roy Waalboer.
De bijeenkomsten bestonden uit het begeleiden van wedstrijden, geven van trainingen, observeren, nabespreken en theorie.

Het doel van deze cursus is

• Coachen en begeleiden van een training.
  • Coachen en begeleiden van wedstrijden.
  • Coachen en begeleiden van een team.
  • Kennis maken met nieuwe wedstrijdvormen.

De trainers hebben niet alleen van Roy veel geleerd, ook van elkaar hebben ze veel geleerd. Zo hebben ze elkaar geobserveerd bij het begeleiden van de wedstrijden en trainingen.
De trainers hebben elkaar tips kunnen geven en samen besproken hoe ze de trainingen voor de kinderen nog leerzamer en leuker kunnen maken.

12 december was de laatste bijeenkomst en hebben de trainers hun certificaten verdiend.
In de nabespreking kwam duidelijk naar voren dat de cursus was geslaagd, iedereen heeft kunnen leren van Roy en van elkaar.
Over 1 ding was iedereen het eens, trainer zijn is een mooi vak en je bent als trainer nooit uitgeleerd.