Drukke weken voor nieuw bestuur v.v. Heerjansdam.

1 juli 2014 21:00

Ondanks dat er niet meer wordt gevoetbald bij de amateurs en de B.V.O.’s in Nederland, zijn het erg drukke weken voor het bestuur van de v.v. Heerjansdam.

Met het opstappen van (toen) voorzitter van Peenen, bijna twee maanden geleden, is er de laatste weken veel tijd gestoken in de nieuwe organisatie en de eerste selectie van de club. Ook moest er bijvoorbeeld in kaart gebracht worden hoe, wie en wat de vrijwilligers doen en belangrijker nog: gaan de betreffende mensen daar mee door. Dat zijn maar een paar voorbeelden die het nieuwe bestuur moest regelen. En zo zijn er nog veel meer zaken die aan bod moeten komen.

Maar om het overzichtelijk te houden beperken we ons in eerste instantie tot de eerste selectie en de begeleiding daarvan, want ook hier de nodige veranderingen. Het bestuur kwam dinsdag 24 juni voor het eerst bij elkaar voor de eerste bestuursvergadering. De nieuwe voorzitter Jos Vis werd beëdigd, door interim-voorzitter Gert de Koning, die zelf ook stopt.

Donderdag 26 juni volgde het tweede ‘optreden’ van het nieuwe bestuur. Dit ter gelegenheid van het voorstellen van de nieuwe selectie en begeleiding aan elkaar en het bestuur, dat voltallig aanwezig was. Voorzitter Jos Vis heette iedereen van harte welkom en deed uit de doeken welke koers de vereniging op wil. Voor het eerste elftal is dat om een goed seizoen te draaien in de eerste klasse, met een aantal ‘eigen’ spelers uit de jeugd. Maar het duidelijkst naar voren kwam dat het: WIJ ZIJN HEERJANSDAM naar voren moet komen, van ‘hoog tot laag’ door heel de club. Ofwel, iedereen is belangrijk, in welk elftal je speelt en wat je ook doet bij deze club.

Bij het eerste elftal veel wijzigingen in de selectie en begeleiding. De selectie bestaat uit 21 spelers, waarvan er 15 aanwezig waren. De nieuwe technische staf is als volgt: Hoofdtrainer Miquel van de Dungen, assistent-trainers: Ivan Divkovic en Sander Rodenburg. Keeperstrainer: Martin Basoski en elftalleider: Peter de Vries. Naar een assistent-scheidsrechter (grensrechter) wordt nog gezocht.

Aan het hoofd van een uitgebreide medische staf staat fysiotherapeut Remco Visser, bijgestaan door verzorgster Tessa van der Klooster, verzorger Erik Sanders en verzorger / looptrainer Lloyd Pitati.

De eerste training van de selectie is zaterdag 26 juli om 11.00 u.

Nieuw bij de v.v. Heerjansdam is een uit drie man bestaande technische commissie. Dat zijn Rob Snijders, Arie v/d. Berg en Johan de Ruiter, die als woordvoerder / aanspreekpunt namens deze commissie fingeert.

De begeleiding van Heerjansdam 2 is hetzelfde gebleven, met als trainer / coach Ron v/d. Neut, verzorgster Marianne Klootwijk, elftalleider Ger Wijnolst, materiaalman Marius v/d. Werken en assistent-scheidsrechter Richard de Valk.

Rest nog het nieuwe bestuur van de v.v. Heerjansdam: voorzitter Jos Vis, René Philips (penningmeester) Rob van Dijk (secretaris) Jeroen Engelen (I.C.T.) Leen v/d. Linden (wedstrijdsecretaris) Peter van der Linden (facilitaire zaken en pr.) Dick Nugteren (jeugdcoördinator) Wilma Hol- Blommers (ledenadministratie) Cees de Valk (jeugdzaken) en Ron van Gemeren (voetbaltechnische materialen).  (Vet = nieuw)

Bron: Jan van Dalen