Vrijwilligersbeleid seizoen 2018-2019

8 juli 2018 15:00

In juni 2017 is tijdens de buitengewone Algemene Ledenvergadering het voorstel aangenomen om een vrijwilligersbeleid binnen onze vereniging in te voeren.

Deze aanpak is noodzakelijk omdat we tegen een structureel tekort aan vrijwilligers aanlopen. Dit seizoen hebben we door diverse oproepen en aanmeldingsmogelijkheden op de site geprobeerd om op vrijwillige basis aan de benodigde mensen te komen. Dit heeft helaas tot weinig respons geleid.

Hierdoor zijn wij voor het komende seizoen genoodzaakt om over te stappen naar een ‘verplicht’ karakter, waarbij voorlopig de nadruk zal liggen op het invullen van de bardiensten in onze kantine. De spelregels staan beschreven in het Vrijwilligersbeleid zoals dat na te lezen is op de site. Er is o.a. besloten dat m.i.v. seizoen 2018-2019 bij de actieve leden een borg van 50,- euro wordt ingehouden. Deze borg kan door het verrichten van vrijwilligerswerkzaamheden worden terugverdiend.

Op dit moment zijn wij bezig met het opstellen van een schema voor het seizoen 2018-2019 waar iedereen, die hiervoor in aanmerking komt, zal worden ingedeeld. Wij gaan proberen dit schema zo snel mogelijk te publiceren op de site.

In de praktijk zal dit betekenen dat u/jij enkele uren per seizoen de vereniging zal ondersteunen door werkzaamheden achter de bar. Het is een mooie manier om een bijdrage te leveren aan de vereniging en het verenigingsgevoel te versterken.

Wij wensen iedereen een fijne vakantie en hopen iedereen weer gezond aan te treffen bij de start van het nieuwe seizoen.

Met vriendelijke groet,

Het bestuur en de jeugdcommissie