WORKSHOPS “LOOPSCHOLING* & ONS VOETBAL”

2 december 2019 18:30

Binnen de Heerjansdamse Voetbalschool pakken we na de winterstop graag door met een train de trainer-bijeenkomst met de aaneengesloten workshops Loopscholing (1) met topatleet Rikkert van Rhee en de workshop “Ons Voetbal” (2) voor al onze jeugdtrainers.

WORKSHOPS “LOOPSCHOLING* & ONS VOETBAL”

*MET TOPATLEET RIKKERT VAN RHEE!!!

SAVE THE DATE: 9 OF 11 JANUARI 2020

Op beide dagen zullen we de workshop Loopscholing combineren met de workshop “Ons Voetbal”. Hierbij houden een korte terug- en vooruitblik en evaluatie van de recent gelanceerde VTON-methodiek en een inspiratiepresentatie van ONS VOETBAL dat we bij Heerjansdam nastreven gericht op aanvallend, dominant, attractief en winnend voetbal, dat verzorgd zal worden door enkele trainers/coördinatoren.

Je kunt je als jeugdtrainer/coach inschrijven voor 1 van de 2 data: 9 of 11 januari 2020, aangezien er bij de workshop Loopscholing (bij de atletiekvereniging Energie) maximaal ruimte is voor 20 deelnemers.

Voor wie zijn beide workshops? Voor alle jeugdtrainers van JO7 t/m JO19 die de tips en handvatten kunnen toepassen en integreren in hun jeugdtrainingen en wedstrijden voor hun eigen spelers.

Waarom loopscholing? Dit initiatief voor loopscholing (workshop 1), waarbij we zelf ook sterk geïnspireerd raakten in de kracht van souplesse en loopscholing bij de Cruijff Football Workshop vorig jaar, zien wij als een belangrijke impuls voor motorische ontwikkeling die de fysieke en technische bagage van onze jeugdspelers helpt versterken.

Hoe? Van elke deelnemer wordt gevraagd actief in trainingspak met loopschoenen te komen. Ervarend leren staat centraal. De workshop Loopscholing duurt 5 kwartier.

De feiten op een rij van het palmares van Rikkert van Rhee:

• Nederlands Kampioen 400m 2002&2003
  • Selectie Nederlandse 4x400m team 1999-2005
  • Nederlands Records Zweedse estafette
  • Nederlands Kampioen bij de Masters 10x
  • Trainer bij Energie diploma niveau 3, zelfstandig Atletiektrainer ook voor jeugd
  • Sinds 1996 actief in atletiek en vader van 2 voetbalzonen, waarvan 1 in HJD 11-3 speelt.

Opbrengst workshop/sessie LOOPSCHOLING (door: Rikkert van Rhee)

1. Inspiratie, bewustwording, handvatten en tips voor efficiënter en sneller lopen als voetballer;
  2. Aantal concrete trainingsoefeningen die elke trainer kan gebruiken en inzetten in zijn teamtrainingen;
  3. Plezier en teambuilding met de onderlinge voetballeraren van de Heerjansdamse Voetbalschool.

Opbrengst workshop/sessie ONS VOETBAL (door: trainers/jeugd coördinatoren)

1. Inzicht in spelprincipes en tactische concepten van ons nagestreefde voetbal binnen HJD
  2. Inzicht ‘functieprofiel’ van elke positie binnen een voetbalteam
  3. Inspiratie, videobeelden en handvatten aanvallend & attractief & winnend voetbal
  4. Evaluatie en reflectie VTON-methode

Ons motto voor 2020? Samen verder ontwikkelen van onze talenten en verder bouwen aan onze Heerjansdamse Voetbalschool. Zowel van onze jeugdspelers, als onszelf als trainer, coach en bestuurders!

Met hartelijke OPLEIDINGSgroet,

Edwin Ledderhof en Viktor Steijger
Bestuursleden en Portefeuillehouders Technische Zaken vv Heerjansdam

INSCHRIJVING:

Optie 1. Datum  donderdag 9 januari 2020 (totale tijdvak 19.30-22.15 uur)
Plaats beide workshops
Atletiekvereniging Energie (sportpark De Bongerd, Barendrecht)
Sessie 1           “Loopscholing - beter en sneller laten lopen van onze spelers”
Tijdvak  sessie 1 Inloop 19.30 uur, aanvang 19.45 - 21.00 uur
Aansluitend sessie 2 “Onze opleiding en Speelwijze” (door HJD-trainers)
Tijdvak sessie 2 21.05 - 22.15 uur
Aantal deelnemers 15 (max.)

Optie 2.  Datum zaterdag 11 januari 2020 (totale tijdvak 09.00-12.00 uur)
Plaats sessie 1 Bestuurskamer op de Molenwei, Heerjansdam
Sessie 1 “Ons voetbal – VTON-methode en speelwijze” (door HJD-trainers)
Tijdvak sessie 1 Inloop 09.00 uur, aanvang 09.15 - 10.30 uur (stipt)
Afreizen naar B’drecht    10.30-10.45 uur (15 minuten)
Plaats sessie 2              Atletiekvereniging Energie (sportpark De Bongerd, Barendrecht)
Tijdvak sessie 2 aanvang 10.45 uur - 12.00 uur
Aantal deelnemers
20 (max.)

Schijf je graag uiterlijk 14 december in! We hopen en gaan ervan dat iedere jeugdtrainer op een van de twee data deelneemt. Op volgorde van inschrijving en datavoorkeur zullen we indelen op de bijeenkomsten op 9 of 11 januari 2020. Graag je inschrijving mailen naar Viktor Steijger.