Kampioensploeg MO15 pakt nu ook ‘de Triple’

19 januari 2020 14:00

De honger van kampioensploeg MO15 is nog niet gestild. Ze hebben afgelopen zaterdag in het voetbaljaar 2019 nu ook de TRIPLE !!! overtuigend in de wacht gesleept. Als kampioen van de 2e klasse van de najaarscompetitie promoveren de speelsters nu rechtstreeks naar de 1e klasse. En dat werd dit weekend natuurlijk groots gevierd op de Molenwei…

Iedereen moest het weten in het dorp. Het leek wel of Oranje zojuist Europees kampioen was geworden. Toeterend en hossend werden de speelsters van MO15 in een uitzinnige en euforische sfeer onthaald op de Molenwei en op het podium gehesen.

Teamcaptain Kim werd gevraagd wat dit team kenmerkt: “We zijn een ontzettend leuk en gezellig team dat ontzettend veel lol heeft”. Dat beamen ook de stafleden teammanager Arco Meijer, co-trainer Wilbert Engelenburg en hoofdtrainer Serge Willemstein. “Dit team bruist. De meiden stralen ontzettend veel plezier uit en ze zijn zeer leergierig en echt goed coachbaar. En vergis je niet. Dit is een zeer hecht team. Ze winnen het op techniek tegen fysiek sterke dames, maar leveren ook veel strijd. Ze beginnen in een lief theekransje vooraf op het veld, maar tijdens de wedstrijd zie je ze veranderen in sportieve ‘guerrillastrijders’. Ze gaan echt door het vuur voor elkaar!”, aldus Arco Meijer, die tevens jeugd coördinator is van de MO13, MO15 en MO19.

Speciale lof ging ook uit naar trainer Serge Willemstein, waarbij werd gevraagd naar zijn recept als kampioenenmaker. “Hij is didactisch sterk op het trainingsveld en extreem bevlogen als trainer.

Ook Serge hanteert de filosofie van Cruijffiaans voetbal en de Heerjansdamse Voetbalschool. MO15 heeft principes als eerste bal diep, creatieve spelers in de 1-1 zetten,  compact spelen, druk zetten en de 5 seconden regel goed onder de knie en dit lag ook zeker ten grondslag aan de goede resultaten in de najaarscompetitie.
Verder werd na elke wedstrijd gekeken wat er in het spel verbeterd kan worden om ook elke wedstrijd weer eruit te halen wat erin zit. Zo is Serge ook iemand die vier weken voor een bekerduel helemaal afreist naar Almkerk bij Gorinchem om daar de volgende tegenstander te scouten en zij ploeg maximaal voor te bereiden op de volgende uitdaging”, aldus collega Arco. Ook heeft Serge zich opgeworpen als kledingsponsor en met zijn bedrijf de dames in prachtige trainingspakken en kampioensshirts gehuld. “Dat ziet er leuk en profi als een hecht team uit en als je op het veld komt, sta je dan al 1-0 voor”, aldus de enthousiaste trainer.

Speciale dank gaat uit van de club naar Arco en Serge. Zij verdienen op de Molenwei een eervolle vermelding voor hun energie en resultaat om binnen 2 jaar tijd maar liefst drie meidenploegen op de been te krijgen. Wat begon als een oproep op facebook voor een clinic eindigt nu vooralsnog in dit sprookje met bijna 50 ingeschreven meiden en clubleden.

En het sprookje duurt nog voort. MO15 zit nog springlevend in de achtste finales van de KNVB beker. En…last but not least ….is genomineerd als sportploeg van het jaar. Aanstaande vrijdag 24 januari wordt tijdens de Zwijndrechtse Sporthuldiging bekend of ze ook die ‘sportieve Oscar’ in de wacht weten te slepen. Het is hoe dan ook aandoenlijk om dit bruisende team van speelsters en staf te zien. Het plezier en de energie spat ervan af. De club is trots op jullie. Ga zo door!

Met sportieve groet,

Het bestuur van vv Heerjansdam

p.s. bekijk zeker ook even het filmpje 'zo zien kampioenen eruit!'https://youtu.be/9zvG0js32ow