Heerjansdam biedt jeugdkeepers keepershelm aan

20 januari 2020 8:30

Vv Heerjansdam komt ook in 2020 weer met een noviteit. Ook al heeft de KNVB het (nog) niet verplicht, de club biedt jeugdkeepers in de onderbouw een keepershelm aan. Afgelopen zaterdag werd de eerste helm feestelijk uitgereikt aan Noah Oggel.

“Als keeper ben je kwetsbaar, zeker als je op de grond ligt. Ga maar eens bij Peter Cech vragen of een keepershelm zin heeft. De voormalig topkeeper van Chelsea keepte al sinds 2007 met een helm, sinds hij een schedelbasisfractuur opliep. Voetbal is een machowereld, maar het is juist stoer, ook als anderen dat raar vinden, als je zo’n helm toch opzet voor je eigen veiligheid”, aldus keeperstrainer Tonny Elzerman.

Het bestuur spreekt speciale dank uit aan de Businessclub die vanuit sterke betrokkenheid en gedeeld streven naar veiligheid zowel de keepershandschoenen als de helmen financieel mogelijk heeft gemaakt. Ook verdient Wendy Noordermeer, zeer betrokken ouder en vrijwilliger en moeder van keeper Luuk, een pluim. Ze wist per vriendelijke mail de keepersveiligheid onlangs op de agenda te zetten bij het bestuur, waarna geluisterd en direct gehandeld is. En ook gaat dank uit naar materiaalman Anton Goud die op de achtergrond druk bezig was met inkoop en onderhandeling met de leveranciers. Dank Anton voor je niet aflatende inzet en betrokkenheid als vrijwilliger voor de club!

Op de foto: Tonny Elzerman (keepers coördinator en keeperstrainer), Noah Oggel en Anton Goud (materiaalman)

Een schriftelijk dankwoord van de ouders van Noah:

Beste bestuursleden,

Wat super goed en fijn dat er keepershelmen en keepershandschoenen zijn gekomen voor de jonge jeugdkeepers! Wat werd de eerste helm vandaag op een hele leuke manier uitgereikt! Noah is heel erg blij met de keepershelm en de keepershandschoenen! Bedankt namens Noah.

Bedankt namens ons als ouders dat de keepershelm en keepershandschoenen aangeboden worden voor de keepers! Wij zijn erg blij met de keepershelm! Fijn weekend allemaal.

Groetjes Erik en Sandra Oggel

Onderbouwing vanuit het bestuur en businessclub van vv Heerjansdam:

Onze club stelt de helmen niet verplicht, maar raadt het ouders en spelers sterk aan. ‘Beter het zekere voor het onzekere’ is ons devies en de leidende gedachte om de keepershelmen in de onderbouw te faciliteren. Immers, als scheenbeschermers ingeburgerd zijn op het voetbalveld, dan zouden toch ook juist hoofdbeschermers, net zoals bijvoorbeeld bij wielrennen en skiën, niet meer dan vanzelfsprekend moeten zijn.

Onze club heeft veiligheid in brede zin en het familiegevoel hoog in het vaandel staan. Dit is dan ook een logische en mooie vervolgstap om dat door te trekken.

Kortom, dank voor ieders betrokkenheid en zeer graag gefaciliteerd namens het bestuur en financieel mogelijk gemaakt door de businessclub.

Met hartelijke VEILIGHEIDSgroet,