Heerjansdam volledig van slag

2 februari 2020 11:00

Heerjansdam speelde op de Molenwei tegen GRC '14 en leed een ontluisterende nederlaag: 2-3

Ontluisterende nederlaag Heerjansdam.

Heerjansdam speelde op de Molenwei tegen GRC’14 en leed een ontluisterende nederlaag: 2-3. De gasten speelden ook niet imponerend, maar wonnen eigenlijk simpel van de Dammers. Het was schrijnend om te zien hoe er zonder enig zelfvertrouwen gespeeld werd. En wie dan de wedstrijd van ruim twee weken geleden tegen koploper Kloetinge nog voor de geest haalt, zal zeggen: ’hoe kan een elftal zo ver weg zakken’?.

De ‘beslissing’ viel eigenlijk (achteraf) al binnen een half uur spelen toen Ricky Vroon twee keer uit een vrije trap scoorde, 0-1 27e minuut en 0-2 29e minuut. Een minuut later verzuimde Youri van Noort de aansluitingstreffer te scoren. Zijn toegekende penalty werd door keeper Pieter Muilwijk gestopt. Net voor de rust dan wel een doelpunt van de thuisclub. Muilwijk kon een kopbal van Ronald Ouwens niet vasthouden en de rebound werd door Claudio Barros binnen getikt: 1-2.

Na de rust liet Heerjansdam ‘gewillig’ het tempo (dat niet hoog was) door GRC’14 bepalen. Dat ‘professioneel’ de wedstrijd uit wilde (en kon) spelen. Al dreigede Koen Botterhuis tien minuten voor tijd roet in het eten te gooien. Want die schoot van afstand schitterend raak: 2-2. Met veel pijn en moeite was eindelijk een 0-2 achterstand weggewerkt. En ook weer snel uit handen gegeven.

Al gebeurde dat wel (in eerste instantie) uit een buitenspel situatie toen de aanval van GRC’14 opgezet werd (ook dat liet men bij Heerjansdam gewillig over zich heen gaan). Ousmane Traore (niet in buitenspel) had daar geen boodschap aan schoot in vrije positie hard de 2-3 achter keeper Sander Schreuder.

En zadelde daarmee de technische staf van Heerjansdam veel denk- en huiswerk op voor de volgende wedstrijd.