Kampioensploeg JO12-1 gehuldigd

5 februari 2020 20:45

Afgelopen zaterdag is JO12-1, de kampioensploeg, gehuldigd. In een feestelijke ambiance met de gebruikelijke bekeruitreiking onder klassieke omlijsting van Queen’s “We are the champions”, een toespraak vanuit het bestuur én het aangeboden patatje, werden spelers en staf het podium opgehesen. “Als er een competitie zou zijn bestaande uit teams die het meest tweede zijn geworden, dan zou JO12-1 gewoon wéér tweede worden!”

Aan het woord is trainer en jeugd coördinator Dennis Soeters. “Afgelopen jaar had dit kampioensteam de twijfelachtige eer om telkens tweede te worden. Tweede in de tweede klasse in de voorjaarscompetitie van 2019, tweede en verliezend finalist in de KNVB-bekerfinale tegen Trigt 11-1 en zelfs tweede op alle zomertoernooien…, maar des te meer voldoening en trots geeft het nu het eindelijk gelukt is!”

Dennis Soeters vormt samen met de collega-trainers Bob Weber en Alex van der Wel een hecht trainersduo, dat de laatste 5 jaar grotendeels naar volle tevredenheid heeft samengewerkt. Dit jaar is daar ook assistent Damon Zevenbergen bijgekomen. “We weten wat we aan elkaar hebben, vullen elkaar aan, kunnen van elkaar op aan en hebben aan een half woord genoeg. Verder zijn we best wel aanwezig langs de lijn. Als een van de supporterende moeders later aankomt en zich bij de kantine afvraagt waar het team speelt, wordt dat al gauw duidelijk: "Ik hoor jullie al bij het parkeerterrein aanmoedigen en dan weet ik dat ze op veld 3 spelen!”

De club is niet alleen trots op het mooie behaalde resultaat, maar ook op de inzet, de opkomst, het hechte collectief en de gedrevenheid van het team. Nagenoeg altijd verschijnt het team compleet op de training. Ook de bezielende begeleiding en de betrokkenheid van de trainers met de club en de afdeling Technische Zaken valt positief op. Ze hebben weliswaar verschillende karakters, maar ieder op zijn manier zijn het motiverende begeleiders die positief coachen. En die bovendien worden gesteund door enthousiaste ouders, waarvan de meesten ook buiten het veld een hechte club vrienden zijn geworden, zo valt op bij de feestjes, borrels en recepties.

Wij wensen jullie heel veel succes en plezier in de eerste klasse en in de komende 1/8 finaleronde in de beker. Leuk te zien dat jullie ook daar ontspannen mee omgaan. De club is trots op jullie. Ga zo door op de ingeslagen weg!

Met sportieve groet,

Het bestuur van vv Heerjansdam