Heerjansdam verrast Sliedrecht

9 februari 2020 10:15

Heerjansdam speelde zaterdag uit tegen Sliedrecht en verraste (weer) nu in positieve zin, met een 0-1 overwinning. De vorige wedstrijd (tegen GRC '14) was dat andersom, met een 2-3 nederlaag.

Heerjansdam verrast Sliedrecht in eigen huis.

Heerjansdam speelde zaterdag uit tegen Sliedrecht en verraste weer, na de vorige wedstrijd (op eigen veld) van GRC ’14 te hebben verloren, won het nu bij het hoger aangeslagen Sliedrecht: 0-1. Daar was niet veel op af te dingen, want de ploeg van trainer Ron Timmers ‘stond goed’, gaf weinig kansen weg (met 4-4-2) was collectief sterk en had een andere keeper opgesteld: Yoël van Dalen. Die had, min of meer, zijn plaats afgedwongen in twee doordeweekse wedstrijden tegen Rijsoord en XerxesDZB  en nam dus de plaats van de ‘vaste’ doelman, Sander Schreuder.

Het eerste kansje was voor Heerjansdam. Paul Scheurwater kopte(na een vrije trap van Nedely Fortes) naast het doel van keeper Mathijs Donatz en daarna duurde het een tijd voor er weer kansen kwamen. In de 35e minuut zag Fortes zijn schot uit een lastige hoek, gestopt worden door de doelman en de ‘afvallende’ bal werd door Youri van Noort maar net over het doel geschoten. Voor Sliedrecht schoot Akram Chentouf naast en ook Marciano Simonis zag zijn schot naast het doel verdwijnen.

Ook na de rust bleef Heerjansdam goed uit de organisatie spelen en corrigeerden elkaar prima, als er eens iemand uit de positie liep. Van daaruit ontstonden er geen grote kansen, wel wat mogelijkheden. Een kwartier voor tijd een gevaarlijk schot van Luciano van Harlingen (over)  en voor de Dammers kon Gert Jan Plaizier zijn kopbal niet genoeg kracht en richting geven en zag van Noort zijn vrije trap met wat moeite gestopt worden door Donatz.

Op een mooi moment  voor Heerjansdam (88e minuut) viel de beslissing. Van Noort nam een hoekschop, die doorgekopt werd door Scheurwater en binnengetikt werd door de sterke centrale verdediger Mike Sloof: 0-1. En deze keer liet Heerjansdam zich meer verrassen door de winst uit handen te geven, want in de extra tijd moest van Dalen alleen een van richting verandert schot uit zijn doel houden. En daarmee behaalde Heerjansdam (dat nogal wat ‘zekere basisspelers’ miste) een welkome en nuttige overwinning. Wat een collectieve, goede prestatie was.