Bericht van de KNVB ivm Corona

12 maart 2020 8:30

Dagelijks komen er vanuit het RIVM updates met betrekking tot het Corona-virus. Wij volgen de ontwikkelingen op de voet. Mochten er de komende tijd maatregelen genomen moeten worden die invloed hebben op onze vereniging, geplande wedstrijden en/of andere activiteiten die verband houden met onze vereniging, dan lees je dat hier.

Van de KNVB ontvingen wij onderstaand schrijven in verband met het Corona-virus.

Beste bestuurders en officials,

Alle wedstrijden van Brabantse amateurvoetbalverenigingen, die voor deze week op het programma staan, worden uitgesteld. Hiermee volgt de KNVB het advies van NOC*NSF op om gehoor te geven aan de oproep van de Brabantse veiligheidsregio’s om alle evenementen in Brabant tot en met maandag 16 maart af te gelasten en zeer terughoudend te zijn met sociale contacten.

Het gaat om de thuis- en uitwedstrijden van alle Brabantse veld- en zaalvoetbalverenigingen. Ook alle door de KNVB georganiseerde bijeenkomsten in Brabant vinden geen doorgang. De genomen maatregelen gelden tot en met maandag 16 maart. Daarna wordt de situatie opnieuw bekeken. De afgelaste amateurwedstrijden in Brabant zullen op een nader te bepalen datum worden ingehaald. In de rest van Nederland gaan de amateurvoetbalwedstrijden wel gewoon door.

De maatregel moet eraan bijdragen dat verdere verspreiding van het coronavirus wordt tegengegaan. Dinsdag riepen de Brabantse veiligheidsregio’s op om de aankomende zeven dagen zo min mogelijk sociaal contact aan te gaan.

Afgelopen week werden alle wedstrijden van het betaald voetbal die in Brabant gespeeld zouden worden al afgelast vanwege het coronavirus.

Met vriendelijke groet,

KONINKLIJKE NEDERLANDSE VOETBALBOND