Heerjansdam 1 sluit seizoen af

17 mei 2020 13:15

Trainer Ron Timmers nam zaterdag afscheid bij de vv Heerjansdam, met een (aangepaste) training.

Heerjansdam 1 sluit vreemd seizoen af.

Trainer Ron Timmers nam zaterdag afscheid bij de vv Heerjansdam (zijn contract werd niet verlengd) met een aangepaste training, waar (bijna) alle selectiespelers bij aanwezig waren. Sinds 7 maart 2020 werd er geen competitiewedstrijd meer gespeeld en niet meer getraind, i.v.m. het coronavirus. Dus ‘stopte’ de KNVB al het voetbal in Nederland. En waren er geen kampioenen en degradanten.

Zaterdag werd er voor de laatste keer getraind met de ‘oude selectie’ om het seizoen toch met elkaar af te sluiten, want ook een aantal spelers vertrekken of stoppen. Sander Schreuder stopt (werk) Stefan Lezer stopt (gaat verhuizen) Sven Scholte (lager elftal SHO) John van Vugt (RVVH) Youri van Noord (FC Binnenmaas) Claudio Barros (Rijsoord) Paul Scheurwater (VVGZ) Nedely Fortes (heupblessure, bij herstel naar Vitesse Delft). Ook het contract met assistent-trainer Peter van Vugt werd niet verlengd.

Na afloop van de training had voorzitter Peter van der Linden een persoonlijk woord en bloemen (die niet overhandigd werden maar zelf uit de ‘bloemenemmer’ gepakt moesten worden) voor de ‘vetrekkers’ en werd er buiten nog even nagepraat.

Ondanks dat de KNVB geen ranglijst publiceert van het ‘rare’ seizoen hebben wij deze wel en nog wat statistische gegevens van Heerjansdam 1. Vooraf waren in de 1e klasse C. Kloetinge en Sliedrecht de meest genoemde titelkandidaten, Nieuw Lekkerland en LRC Leerdam de outsiders en Heerjansdam zou misschien voor een (vervangende) periodetitel kunnen gaan. Dat gebeurde niet, want het zou in alle opzichten een grillig (doelpuntrijk) seizoen worden. Net zoals de laatste competitiewedstrijd (7 maart 2020) tegen Oranje Wit (3-3) waar Heerjansdam op de Molenwei, een 3-1 voorsprong uit handen gaf.

De tussenstand tijdens de winterstop: 1e Kloetinge           11-28.

2e Sliedrecht           12-24.

3e LRC Leerdam       12-23.

11e Heerjansdam     11-11.

Heerjansdam kwam na de winterstop beter op toeren, met o. a. winst tegen koploper Kloetinge, Sliedrecht, Nieuw Lekkerland, met soms (noodgedwongen) een aangepaste speelwijze (4-4-2).

De ranglijst na de winterstop geeft een heel ander beeld:

1e LRC Leerdam          5-11.                 Opm. waar Heerjansdam voor de winterstop 1 pt. gemiddeld

2e Heerjansdam          6-11.                 haalde, waren het erna (bijna) 2 pt.

3e Nivo Sparta            5-10.

De eerste 3 van de ‘eindstand’:

1e Kloetinge                17-36.               Opm. Heerjansdam 1 pt. minder dan 3 clubs die er boven staan,

2e LRC Leerdam          17-34.                 SVL stond op de 5e plaats, met 1 pt. meer dus).

3e Nieuw Lekkerland  17-31.

9e Heerjansdam          17-22.

De drie topscoorders van Heerjansdam:                                    De meeste basisplaatsen (17 wedstrijden)

1e Ronald Ouwens      7 goals.                                                    1.  Giovanni Smit          17.

2e Luc Delmee            6 goals.                                                    2.  Paul Scheurwater     16.

3e Youri van Noord     5 goals.                                                    3.  Ronald Ouwens        14.

Sander Schreuder    14.

Lukas Valster           14.