Wat te doen bij een (vermoedelijke) besmetting?

28 september 2020 20:00

Het afgelopen speelweekend zijn er bij de KNVB vragen binnengekomen van verenigingen over de gevolgen van een (mogelijke) coronabesmetting binnen de club. Een enkele club neemt het zekere voor het onzekere en trekt bij een (vermoedelijke) besmetting één of meerdere teams voortijdig terug terwijl hiervoor niet altijd een geldige reden is. Hoe kunnen we hier het beste mee omgaan?

De richtlijnen over hoe te handelen bij een (vermoedelijke) coronabesmetting op de club heeft de KNVB nu vertaald in een overzichtelijk stroomschema, bekijk het schema hier stappenplan-corona.pdf

Voetbalclub Heerjansdam volgt deze stappen altijd bij de overweging om een wedstrijd uit te stellen. Alleen samen kunnen we ervoor zorgen dat de competities, ondanks alle omstandigheden, toch zo goed mogelijk gespeeld kunnen worden.

Met sportieve en gezonde groet,

Het bestuur van vv Heerjansdam