UPDATE PROTOCOL COVID 19 Voetbalvereniging Heerjansdam

16 oktober 2020 18:45

Het kan u niet ontgaan zijn, maar helaas zijn de maatregelen inzake COVID-19 verder aangescherpt. In dit bericht lees je waar dit voor het voetbal in grote lijnen op neerkomt.

• Alle amateurcompetities worden voor de komende vier weken stilgelegd.
  • Seniorenteams mogen alleen trainen in groepen van vier personen en met onderling 1,5 meter afstand.
  • Voor jeugdteams (kinderen en jongeren in leeftijd t/m 17 jaar) geldt geen beperking in de groepsgrootte en de onderlinge afstand tijdens de training. Zij mogen onderling trainingswedstrijdjes spelen bij de eigen vereniging.
  • Alle kantines en kleed- en doucheruimtes blijven gesloten.
  • Geen publiek toegestaan op de sportaccommodatie.

Alleen wedstrijden in de Eredivisie, Keuken Kampioen Divisie en Vrouwen Eredivisie vinden vooralsnog doorgang.

Ongetwijfeld zijn er veel vragen. Veel van deze vragen en antwoorden kunt u terugvinden op de website van de KNVB:  https://www.knvb.nl/nieuws/amateurvoetbal/uitgelicht/59625/veelgestelde-vragen-over-het-coronavirus-en-voetbal

Voor meer club-gerelateerde vragen kunt u uiteraard ook bij het bestuur terecht.

Laten we met elkaar hopen dat deze strikte maatregelen er toe leiden, dat de amateurcompetities na deze 4 weken weer kunnen worden opgestart.