Chiara (18): “Ik kan op meerdere posities uit de voeten”.

28 april 2021 11:30

Meidenvoetbal is in opkomst. Ook bij Heerjansdam. Momenteel zijn er een MO15, MO17 en damesteam actief. Maar als het aan vv Heerjansdam ligt, komen daar nog wel wat teams bij in de toekomst. De hoogste tijd dus om kennis te maken met de vrouwelijke sterren op het Heerjansdamse gras. Met deze keer: Chiara Nobels, speelster van MO17.

Chiara (18): “Ik kan op meerdere posities uit de voeten”.

Chiara Nobels is 18 jaar en woont in Ridderkerk. Op dit moment volgt ze de opleiding luchtvaart dienstverlener, maar in de toekomst zou ze graag verzorgende willen worden in een verzorgings- of verpleeghuis. Wij spraken met Chiara over waarom voetbal zo leuk is, goede passes geven en haar Sparta-avontuur, dat na de zomervakantie begint.

Waarom ben je gaan voetballen?

“Als kind was ik vaak buiten aan het voetballen met vrienden. Ik vind het spel heel erg leuk en ging ook weleens naar wedstrijden kijken. Het was dan ook geen verrassing dat ik ook echt lid werd van een voetbalvereniging. Inmiddels voetbal ik al 8 jaar met veel plezier, waarvan 2 jaar bij vv Heerjansdam.”

Wat vind je het leukst aan voetbal?

Prijzen winnen haha. En in teamverband bezig zijn. Het is leuk om met elkaar te trainen voor goede resultaten. En als die resultaten er dan ook komen, is dat natuurlijk extra leuk.

Je bedoelt daarmee het behalen van het periodekampioenschap in 2019?
Ja! Dat is mijn mooiste voetbalmoment tot nu toe. Een dag om nooit te vergeten. We kwamen toen terug met toeterende auto’s en werden als ware kampioenen gehuldigd in de kantine.

Wat zijn jouw sterke en minder sterke punten in het veld?

Ik speel op het midden veld. Meestal op links. Ik kan goed het overzicht houden, wat ook belangrijk is op die positie. Ik kan ook goede passes geven. Ik zou nog wel beter willen worden in het afpakken van de bal. Gelukkig trainen we daar ook veel op, dus dat is in ontwikkeling!

Wie is je trainer?

Mijn trainer is Serge Willemstein. Hij is erg fanatiek en wil ons zowel individueel als als team echt verder brengen. De trainingen die hij geeft zijn leuk, die ga ik nog wel missen straks.

Ja, want na de zomer begint jouw avontuur bij Sparta, toch?

Klopt. Ik heb me een tijdje geleden opgegeven voor de selectiedagen bij Rv & Av Sparta dames 1. Ik heb daar laten zien wat ik kan en vervolgens heb ik een bericht gekregen dat ik ben geselecteerd. Na de zomervakantie ga ik dus bij Sparta voetballen. Ik ben superblij dat ik die kans krijg, maar ik ga Heerjansdam ook missen.

Wat ga je het meeste missen?
Het fanatieke team waarin ik nu speel. Iedereen gaat leuk met elkaar om en we hebben echt een winnaarsmentaliteit. We zijn positief ingesteld en de sfeer is altijd goed. Ik denk met veel plezier terug aan mijn tijd bij Heerjansdam. En ik heb er ook veel geleerd wat ik meeneem naar Sparta. Het belangrijkste dat ik heb geleerd is denk ik dat ik uit de voeten kan op meerdere positief. Dat ervaar ik echt als een pluspunt en gaat mij zeker nog van pas komen in mijn voetbalcarrière.

Voor we afsluiten wil ik nog een één-tweetje met je doen:
Hoe vaak kun je hooghouden?
20x

Wat is je lievelingskleur?
Blauw

Wat eet je het liefst?
Kapsalon

Welke voetbalschoenen heb je?
Adidas X 19.3, hele fijne en goede schoenen!

en je links of rechts?
Rechts

Heb je een bijnaam?
Meer een afkorting: Chiaar

Favoriete club?
Feyenoord. En Sparta 😉

Favoriete speler?
Romelu Lukaku van Internazionale, omdat hij sterk is aan de bal en een hard schot heeft. Hij heeft dit seizoen tot nu toe al 27 doelpunten gemaakt.

Bedankt voor dit leuke gesprek Chiara. We wensen je heel veel succes bij Sparta en hopen je nog een terug te zien bij vv Heerjansdam!

Enthousiast geworden? Kom vrijblijvend een paar keer meetrainen! Meld je hier aan: https://www.vvheerjansdam.nl/501/lid-worden/

IMG-20210421-WA0019.jpg  IMG-20210421-WA0020.jpg

IMG-20210421-WA0018.jpg