Rijsoord wint na strafschoppen van Heerjansdam.

10 november 2021 10:15

Heerjansdam speelde dinsdagavond de thuiswedstijd om de districtsbeker uit bij en tegen Rijsoord en verloor na het nemen van strafscoppen.

Rijsoord klopt Heerjansdam via strafschoppen.

Heerjansdam speelde dinsdagavond de thuiswedstrijd voor de districtsbeker uit bij en tegen Rijsoord. Na 90 minuten stond er 3-3 op het scorebord, waarna de ‘thuisclub’ won, na het nemen van strafschoppen (5-6).

Heerjansdam had dan wel meer balbezit, maar Rijsoord was effectiever in de afwerking. In de 14e minuut werd het 0-1 door Gianni Straal, Luc Delmee kopte in de 32e minuut de gelijkmaker binnen: 1-1. Voor de rust kwam Rijsoord weer op voorsprong door Gazar Dermendjan: 1-2.

Snel na de rust gevolgd door 1-3 Maily Lopes. Heerjansdam begon daarna aan een inhaalrace toen Jayson Donk direct rood kreeg (55e minuut) na een overtreding. Jarno Visser schoot in kansrijke positie voorlangs het doel, maar moet oppassen voor snelle counters van Rijsoord. Na een uur spelen voorkwam keeper Yoël van Dalen een grotere achterstand. Even later benutte Delmee een strafschop, 2-3, een handvol minuten later gevolgd door een eigen doelpunt van Stefan Havelaar: 3-3.

Dat was de stand na 90 minuten en daarna volgden strafschoppen, dat was na de serie van ieder vijf strafschoppen weer gelijk (5-5). Bij het ‘om en om’ zag Patrick Drakpe voor de Dammers zijn strafschop gestopt worden door de doelman en scoorde Lopes wel, 5-6. Rijsoord gaat dus door in de beker