Na twee jaar afwezigheid was het voetbalkamp van VV Heerjansdam weer een succes!!

30 juni 2022 12:30

Afgelopen weekend vond het jaarlijkse pupillenkamp van VV Heerjansdam plaats. De kinderen streden in gemixte teams om de felbegeerde ‘Renes’ kampbokaal en individueel om de ‘Schotgroep’ penaltybokaal. Met dank aan Horenzon hadden de teams hun eigen gekleurde t-shirt aan.

Het hele weekend stond in het teken van voetbal. De teams konden de onderlinge kracht meten tijdens het voetbaltoernooi wat iedere dag plaatsvond. Door verschillende spellen en sportieve activiteiten te spelen konden ook aanvullende punten verdiend worden. Zo speelden de teams een
voetbalboskwartet waarbij steeds kwartetten van 4 voetbalattributen bij elkaar geroofd moesten worden. Deze attributen lagen verspreid bij de teams. Door snelheid en samenwerking konden hier de teams punten verdienen voor ieder kwartet.

Ook tijdens RiLeStraVla (combinatie van Risk, Levend Stratego en Vlaggenroof) werden de teams strijdlustig. Door strategie te combineren met speurwerk konden de teams de vlag van de tegenstander bemachtigen en veel van de legers van de tegenstander uitschakelen. Naast alle
activiteiten konden de kinderen tijdens de vrije momenten hun eigen tijd indelen met bijvoorbeeld de speeltuin of tafeltennissen. Op ieder moment van de dag stond er, met dank aan Renes, fruit klaar om weer energie op te doen!

Op vrijdag speelden alle teams bij aankomst op het kamphuis hun eerste voetbalwedstrijden. Later op de avond was het donkere bos gevuld met een kakofonie van dierengeluiden (en echte muggen). De jongere kinderen konden door het vinden van de dieren punten scoren. De oudere kinderen liepen een GPS tocht welke uiteindelijk uitmondde in een pittige dropping. De teams raakten halverwege verdwaald, maar hebben gelukkig de weg terug weer gevonden. Iets later dan gepland, maar met een mooie tocht lag iedereen lekker te slapen.

Zaterdagochtend begon met een carrousel van voetbal, penalty schieten voor de penaltybokaal, voetvolley en een pittige boksclinic, verzorgd door stichting Kicks. Iedereen liet hier zijn of haar sportieve skills zien. De competitie was hoog en er werden ook hier veel punten verdiend door de
teams.

Zaterdagmiddag stond in het teken van de ‘Hoekstra’ stormbaan. De kinderen konden hier op spelen, maar er waren ook wedstrijden. De teams streden tegen elkaar, zowel de kinderen als de leiders van de teams kwamen in actie. Iedereen was even fanatiek en niemand wilde als laatste uit de stormbaan stappen. Na deze geweldige inspanningen konden de kinderen weer nieuwe energie opdoen voor de avond met de ‘Kraaijeveld’ BBQ.

Zaterdagavond konden we tussen de buien door gelukkig het voetbalboskwartet spelen en daarna, toen het begon te schemeren, het kampvuur aansteken. Met wat verhalen en een pantytennisbalspel sloten we hier de avond voor de jongere kinderen mee af. De oudere kinderen zouden de spooktocht gaan lopen. Helaas werd deze door onweer buitenspel gezet. Als alternatief hebben ze een film gekeken of spelletjes gespeeld.

Zondag was de dag van de finales. In de ochtend speelden we het spel RiLeStraVla, in de middag gevolgd door de penaltybokaal en afsluitend de finales van het voetbaltoernooi. Voor de penaltybokaal stonden uit ieder team twee kinderen klaar om de halve finale te starten. Uiteindelijk stonden Rentley en Randy in de finale tegenover keeper Ralph. Randy bleek de beste controle over zijn zenuwen te hebben en won de ‘Schotgroep’ penaltybokaal! Twee zinderende voetbalfinales op zondagmiddag sloten het voetbalkamp af en gaven de doorslaggevende punten. Bij de JO9 t/m JO11 wist Chelsea nipt, met 0,7 punten, te winnen van Villarreal en nam trots de ‘Renes’ kampbokaal in ontvangst. Bij de JO12 t/m JO15 won Real Madrid
ruim van de andere teams en ging met de ‘Renes’ kampbokaal naar huis.

We willen alle vrijwilligers en sponsoren bedanken die dit kamp mogelijk hebben gemaakt!

winnaarpenaltybokaal2022.JPG
Winnaar van de penaltybokaal Randy