Degelijke en verdiende overwinning Heerjansdam

19 februari 2023 13:30

Heerjansdam speelde zaterdag de inhaalwedstrijd uit tegen CVV Zwervers en won, met 1-3.

Degelijke goede overwinning Heerjansdam.

Heerjansdam speelde zaterdag de inhaalwedstrijd uit tegen CVV Zwervers en won verdiend, zonder echt goed te spelen, met 1-3. Door die overwinning werden de Dammers alleen koploper in de 1e klasse C. en deed de ploeg van trainer Ben Mierop ook goede zaken gedaan in de 2e periode (7 wedstrijden en 19 punten, met nog twee wedstrijden te gaan).

Heerjansdam startte goed in Capelle en kwam in de zesde minuut al op voorsprong. Na een goede aanval over rechts (met o.a. Jarno Visser, Ronald Ouwens) kwam de bal via Mathijn Valster bij Railey Martijn. En die knalde van afstand de bal achter keeper Elton Evora, die behoorlijk verrast was of de bal te laat zag: 0-1. Tien minuten later leek Luke Homan op de 0-2 af te stevenen, maar nu greep Evora in. Wel ten koste van een blessure.

Daarna bleef Heerjansdam ook de betere ploeg, maar werd slordiger aan de bal. Ondanks dat dwong Antonio Ilic invaller-keeper Yordi Godijn twee keer tot een redding, de tweede keer met de voet. CVV Zwervers kreeg voor de rust geen enkele kans.

Na de rust kwam de thuisclub wat meer aan aanvallen toe en al snel moest keeper Yoël van Dalen voor het eerst in actie komen na een (slap) schot van Cherreau Chobin. Tien minuten na de rust een onhandige overtreding van Levron Raphael op Homan in het strafschopgebied. Scheidsrechter Verduijn wees resoluut naar de penaltystip en Homan scoorde de penalty beheerst en laag in de hoek: 0-2.

Daarna sprong Heerjansdam een aantal keren slordig met de kansen om, want het kreeg veel ruimte. Homan leek na een mooie solo te gaan scoren (redding Godijn) al had de middenvelder ruim tien minuten later (76e minuut) wel succes. Toen werd Homan in stelling gebracht door Justin van den Berg en scoorde de inwoner uit Capelle 0-3. Daarna verzuimde o.a. Justin van den Berg de score verder op te voeren en toen Heerjansdam in de slotfase verslapte scoorde CVV Zwervers tegen, 1-3 door Chobin.