BVCB klopt Heerjansdam

2 april 2023 14:00

Heerjansdam speelde zaterdag uit tegen het lastige BVCB en verloor met 1-0.

BVCB klopt Heerjansdam.

Heerjansdam speelde zaterdag uit tegen het lastige BVCB en kon niet op tegen het opportunistische voetbal van de thuisclub, dat met 1-0 won. De ploeg van trainer Ben Mierop had de elf wedstrijden ervoor niet verloren.

Heerjansdam begon goed en was in de 8e minuut dreigend na een vlot lopende aanval, via Antonio Ilic en Luke Homan, die Ronald Ouwens vond. De spits kreeg echter de bal niet goed mee en werd bovendien in een ‘uitzichtloze’ positie gedrongen. Direct daarop werd het 1-0 voor BVCB, nadat men bij Heerjansdam de bal onvoldoende weg kon werken tikte de lastige lange spits Michael de Rooy de bal achter keeper Yoël van Dalen.

Heerjansdam leek het antwoord snel klaar te hebben door Ilic, maar dat feest ging niet door omdat het buitenspel ? geweest zou zijn van Ouwens die de bal niet had aangeraakt. BVCB bleef daarna de gevaarlijkste ploeg en van Dalen moest redden na een schot van Evan Blom en Jarno Visser blokte een schot van Coen Barg. Op slag van rust schoot de Rooy van dichtbij over het doel.

Na de rust drukte Heerjansdam de thuisclub steeds verder terug, maar moest van Dalen (na een counter) Ferdi Sinar van de 2-0 houden met een knappe redding. Aan de andere kant dwong Ouwens keeper Massimo van Ewijk tot een prachtige redding en de spits was ook vlak voor tijd nogmaals koppend gevaarlijk, na een voorzet van Shedwin Martina. In die tussenliggende periode hield het wilskrachtige BVCB Heerjansdam met moeite van het doel, zonder dat de koploper echt goede kansen kreeg.