ASWH F7 – Heerjansdam F2

Heerjansdam JO9-2

F-pupillen zaterdag, F2, 3e klasse 3.15

16 april 2016 11:15

Zaterdagmorgen 10.45 uur, we komen aan bij ASWH onze tegenstander van vandaag. Prima tijd, zonnetje en wat wind, ideale omstandigheden voor een wedstrijdje van onze jongens. De afgelopen weken zijn ze gegroeid, we hebben een zware competitie, maar de vechtlust en het samenspelen komen steeds weer naar boven. Het team heeft er zin in en wil weer eens winnen. Het gelijkspel van afgelopen week heeft vertrouwen gegeven, dus we zijn er klaar voor! We startten met Boaz en Jules in de wissel, en in het doel staat Kyan, weer helemaal hersteld van de griep. Om 11.15 uur klinkt het eerste fluitsignaal van de scheidsrechter. Heerjansdam gaat flitsend van start en al in de 2e minuut is Delano weg met een mooie actie, helaas mist zijn schot doel. Dan een mooie redding van Kyan op de inzet van ASWH. De eerste 10 minuten zijn er kansen over en weer. Er wordt scherp gevoetbald en vooral ook hard gewerkt in het veld. Duke werkt de bal prima weg via de zijkanten, neemt geen risico. Een blessure van Luuk, hij wordt geraakt in een fel duel en moet even langs de kant, gelukkig kan hij,na wat koelen, wel verder. Dan een corner voor ons, Delano neemt hem op de slof, komt voor de goal, we denken aan Hands van ASWH maar er wordt niet gefloten en Boaz haalt uit….zijn schot komt helaas op de lat. In de 17e minuut is het wel raak, Arda knalt de 0-1 binnen!!! We staan voor!!! Maar we moeten op blijven letten want ASWH is voor de goal, maar wat een redding van Kyan, hij komt zijn doel goed uit en werkt de bal weg, toch is daar een speler van ASWH die zijn voet nog tegen de bal krijgt en is het bijna 1-1, bijna ja, want Daisy verdedigt super mee en zorgt dat het 0-1 voor ons blijft! De 2e helft beginnen Duke en Arda in de wissel en zien we weer een fel Heerjansdam op het gras staan. Wat voetballen ze lekker met elkaar. Jules en Roan zijn de tegenstanders steeds te snel af, Boaz komt veel met bal naar voren en de passes komen goed aan. In de 10e minuut een goed schot van Daisy wat net naast gaat, pfff het is spannend. In de 16e minuut komen we goed weg, ASWH duikt op voor de goal, maar het schot gaat naast. Dan Delano weer aan de andere kant, hij treft de lat. In de 18e minuut mooie actie van Boaz, hij pikt de bal op, passt op Luuk, Luuk verlengt op Delano en nu is het wel raak 0-2!!! Yeahhhh dit hadden we nodig!! Minuut later krijgen we een corner en is daar Arda die de bal vanuit de stuit ineens op zijn slof neemt, 0-3! In de slotfase valt er nog een goal voor ASWH, en dan fluit de heel goed fluitende vrouwelijk scheids voor het einde van de wedstrijd. Deze overwinning is zo verdiend en zo knap van het team, SUPERTROTS!! Zaterdag alweer de laatste wedstrijd van de competitie, waarin we veel tegenstand hebben maar waar er zoveel is geleerd. En misschien wel het belangrijkste, ze hebben met zoveel plezier gespeeld!!!